Senaste nytt

Resort, Sydostasien juli

Colonel

Medlem
Har bokat resa till Sydostasien i juli/augusti. Flyger till Bangkok, hem från Hongkong, har tänkt 4-5 dagar i respektive stad. Vill få in besök på "paradis-ö" / resort ca 5-7 dagar emellan, hyfsat solsäkert men medveten om säsongsmässig begränsning. Syftet är vila ut, bada, motionera och gärna snorkla. Hög hotellstandard (och mat) är ett måste, får kosta ~4 tkr / natt. Har identifierat följande alternativ än så länge:
- Ko Samui
- Lombok (ev. kombinera med Jakarta, bara för att ticka av ett besök)
- Perhentian Islands

Tankar kring dessa utifrån egna erfarenheter? Några förslag på hotell/resorts? Andra resmål jag bör beakta?

Tacksam för tips och inspel!

Pullman Lombok va jag rätt nöjd med, var där när det va relativt nyöppnat 2023 så alla rumskategorier va inte tillgängliga, men vi bodde i billigast möjliga för 1200:-/natten och standarden va rätt så hög för det!
Årstidsmässigt är det ju Bali/Lombok du bör sikta på.

Surrade lite med en likasinnad på plats som va en frekvent resenär till Indonesien varje sommar och hade bytt Bali mot Lombok det året då GM på Pullman kom från Sofitel Nusa Dua på Bali som va deras "go to place" i vanliga fall.
Med din budget borde du få en privat villa med egen pool på Pullman t.o.m.

Har inte jättemycket mer, men har ett kortare inlägg med några bilder om det i en gammal reserapport.

• Gilla
Reactions: hco
Har spenderat några nätter på Oberoi Lombok och har varit väldigt nöjd. Dagsturer till bra snorkling runt Gili som ligger precis utanför. Mycket sköldpaddor osv.

Tack båda för bra inspel, Lombok it is. Jag körde high-end denna gång, dock inte Oberoi utan bokade istället The Sira som ligger bredvid där på udden mot Gili-öarna (Oberoi var inte tillgängligt en av de aktuella dagarna).

Och Richard_O - din reserapport från 2023 minns jag mycket väl! Verkar varit en episk resa med ordentliga intag av champagne och trevliga resmål (matförgiftningen undantagen).

Toppen