Senaste nytt

Reservkort till ungdom på asienresa

plover

Medlem
Hej, har haft eurocard platinjm i flera år, funkar fint, men de ger inte ut extrakort till mitt barn som är ledig efter avslutade gymnasiestudier för att backpacka i asien. har ett eget betalkort i skandiabanken, men jag skulle vi,ja utrusta honom med ett kort till ifall det första strular.han är 19 och har inga anmärkningar, saknar fast inkomst och fick odag reda på att eurocard skall ha en min inkomst på 15 tkr per månad även för extra kortsinnehavaren. Någon som har tips på annat kort som han kan få utan motsvarande krav ? Har läst om revolut men det är ju engelskt. Alla tips välkomna.

Amex och SAS Mc delar ut extrakort utan krav på inkomst. Revolut funkar också bra, är inget kreditkort dock utan ett prepaid.

Revolut funkar väl fint och har erbjudande för studenter också? Man kan ju "ladda" det med annat kort så ni kan hemifrån ladda på pengar vid behov

Skulle rekommendera Revolut!

Det är 18-årsgräns men det klarar din son galant. Min erfarenhet är att kortet fungera utmärkt i asien och det är även enkelt att fylla på kortet med pengar från exempelvis kreditkort. (exempelvis om du vill fylla på åt honom ifall någonting händer).

Som @Johans00 skriver så delar Amex och SAS MC ut extrakort utan krav på inkomst. Det kan vara ett bra alternativ också. Jag har alltid haft ett "in case of emergency"-kreditkort från mina föräldrar, och det har faktiskt kommit till användning en handfull gånger när oförutsedda saker har skett. Även om jag tror ditt barn klarar sig galant i Asien så tror jag du som föräldrar får ett mer lugn ifall barnen har en back-up ;)

ok jag har ett amex elite kan ju prova det är det bättre tävkning på amex i asien typ malaysia ooch sedan australien än ?i sverige

Jag vet att AmEx tar en UC på personen man ansöker om ett extrakort till, men det kanske bara är för att säkerställa att betalningsanmärkningar inte finns.

Ja det stämmer, endast kontroll av betalningsanmärkningar.
Yes, jag har faktiskt ställt den frågan till amex. Spelar egentligen ingen roll vem om den personen har betalningsanmärkningar för i slutändan är det huvudkonto-innehavaren som är betalningsansvarig för hela summan.
De svarade bara att det är deras rutiner

Toppen