<blockquote><strong>TreD;13781 wrote:</strong> Hej<br />
<br />
Jag har en god del poäng på lager också med LH och kikade idag på en STO-JNB bonusresa t/r i F. LH vill ha 170.000 poäng för en sådan resa. <br />
<br />
Du säger i din artikel att du brände 240.000 på din ganska långa resa i F. Hur fick du till det till ett så lågt 'pris'? <br />
Kan du beskriva och kanske ge några tips?</blockquote>
<br />
Förstår jag det rätt nu att du har dina poäng på Miles & More?<br />
För enligt EuroBonus uttagstabell så kostar en bonusresa i F mellan Europa och Sydafrika 180.000 poäng.<br />
<br />
Min plan var faktiskt att försöka snika till mig resan för 180.000 poäng då det är normaltaxan från Europa till Asien i F, men då jag hade ett stopp på över 24 h i Japan (som ju faktiskt var en rejäl omväg) så ville de inte gå med på det. Agenten jag bokade med talade med en supervisor och återbekräftade detta dagen efter bokningen.<br />
En bonusresa i F inom Asien kostar endast 60.000 poäng, och då kan man ju ta sig fram med en hel del intressanta flygbolag. <br />
Hade jag varit ute efter att åka till Australien/Nya Zeeland så hade det också landat på 240.000 poäng.<br />
I kronor blir det alltid lite billigare om man har SAS med i bokningen, eftersom de inte tar ut YQ (bränsletillägg) på bonusresor. I denna resa var det ju bara Star Alliance-partners, så då blev notan på lite över 5.000 kr. ANA tar ut ganska höga YQ och de har nyligen höjt.