011430121
Medlem
Vecka 44 blev åter igen en vecka där man började ändra Corona reglerna i vissa länder, blev några avbokningar för min del
Under oktober fick jag några långresor framöver inställda, ressuget ökade i och med det men vart reser man i dessa tider? Jo trotts Anders Tegnells råd att inte resa i kollektivtrafiken beslutades det att resa lokalt inom Stockholm målet var Hilton Slussen, där det var bokat ett rum för en natt till det fantastiska priset 892,50 SEK rummet som var bokat Queen Guest Romm
För att ta sig till Slussen från hemmet sökte jag resa i SL appen, det fanns två alternativ att ta sig dit med kommunala färdmedel antigen buss 57 som går var 15 minut och har 7 stopp innan Slussen, eller T banan som går var annan minut och har 3 stopp innan Slussen
Självklar valde jag 57:an med många stopp, precis som vid flygning vill man ha flera stopp.
Enligt SL appen är den 147 meter hemifrån till busshållplatsen, var i god tid vid hållplatsen innan bussen skulle avgå, hade jag inte lite resfeber?
När det gått ca 5 minuter efter den planerade avgången tittade jag i SL appen och får upp detta meddelande notera 57 mot Sofia
Varför blir alla transportmedlen jag skall åka inställa!
Ett tag så trodde jag att jag hade fått nya kompisar, när jag hade bokat flygbiljetter så var det många som bokade samma flygningar, men de var inte jag som var trevlig att resa med, det ville ha ersättning enligt EU261/2004 för att det blev alltid inställda eller försenade flyg när jag var ute och reste.
Det var att gå 40 meter till T bana och ta gröna linjen
Efter 7 minuter var jag på plats för resans mål
Har läst mycket om Hilton Slussen genom åren här på BC, det har varit delade meningar om hotellet, det har skrivit negativa omdömen om personalen på hotellet.
Jag checkad in klockan 15,00 fick upplysning om att rummet inte var klart det skulle ta 15 minuter, var inte stressad!
Efter ca 2 minuter vinkade receptionisten fram mig och sa att rummet 4091 var klart.
Hade sett på bokningen att jag hade blivet uppgraderad till King Executive Room with View
Det var ett hörnrum med utsikt mot Gamla Stan och Centralbron från ena fönstret från det andra såg man infarten till Söderleden samt nedfarten till Nacka Värmdö.
När jag kom in på rummet trodde jag att det var ett basturum, det var hur "varmt som helst"
Letade efter reglaget för AC men hittade inget, tillslut fann jag det bakom TV, det hade nog monteras när det stod en bildrörs TV på bänken, vid monteringen av 55 tummaren på väggen så hamnade reglaget helt fel.
När jag skulle koppla upp mig på Wi-Fi kunde jag inte logga in mig med namn och rumsnummer, gick ner till receptionen och frågade vad det var för fel, du skall logga in dig med koden XXXXXX tack sa jag, tänkte hade hon inte kunnat sagt det redan när jag checkade in!
Gick upp på rummet och det var fortfarande varmt letade efter de två vattenflaskorna som man skall få som HHD, men de med lyste med sin frånvaro.
Gick åter igen ner och frågade efter vattnet, receptionisten gick till ett kylskåp och hämtade två vattenflaskor.
Vi var totalt 6 BC medlemmar som träffades på Hilton Slussen alla boende i Stockholm, träffades på mitt rum, vi gick ner till Baren, loungen var inte öppen, de visande sig att de övriga som även de är HHD hade fått en voucher som berättigade till dryck och en kallplatta
När vi gick ner till baren passerade vi receptionen påpekade att jag inte hade fått någon voucher, fick en sådan av en ny receptionist, de övriga har även fått en drink voucher sa jag och fick svaret behöver du även en sådan! Ja sa jag och kände mig som en tiggare.
När vi kom till Baren var det ingen personal i den, det var noggrant markerat på golvet med rutor vad man skall stå vid beställningen.
Ordentliga som vi är ställde vi oss i rutorna, det dyker upp en ur bar personalen och med hög röst säger varför står ni där, ni skall stå på denna sida och pekar på några andra rutor!
Middagen inmundigas på Blå Dörren som ligger 100 meter från Hilton Slussen, en suverän service fick vi av en servitris som var på sitt bästa humör, skämtade och skrattade, tror rent av att det flörtades men det kanske bara var förhoppning och inbillning.
Jag åt en mycket god Skomakarlåda.
Frukosten, fick informera vilken tid man skulle äta den, den var inte så noga om man höll tiden sa receptionen
Vissa saker serverades ur glasburkar, andra saker som det småvarma upplevde jag inte Coronasäker uppläggning, vissa brödsorter fick man skära upp med kniv, har varit på flera hotell under Corona tiden som har haft betydligt mera 2säker" upplägg på frukosten.
Osten serverades i glas burkar, även de kallskurna serverades i glasburkar
Total intryck om "Resan"
Hilton rummet kännes slitet, trägolvet hade svarta fläckar, svårt att hitta AC kontrollen, i övrigt bara rum, service på Hilton mycket att önskar förbättringar och nonchalant och inte servicevänlig personal, skall dock säga att den manligt receptionist var bättre än den kvinnliga kollegan , ha skötte utcheckningen och önskade en trevlig resa! Jag tog gröna linjen hem!
Nu undrar ni varför skrev jag detta, samma fråga ställer jag mig!
Under oktober fick jag några långresor framöver inställda, ressuget ökade i och med det men vart reser man i dessa tider? Jo trotts Anders Tegnells råd att inte resa i kollektivtrafiken beslutades det att resa lokalt inom Stockholm målet var Hilton Slussen, där det var bokat ett rum för en natt till det fantastiska priset 892,50 SEK rummet som var bokat Queen Guest Romm
För att ta sig till Slussen från hemmet sökte jag resa i SL appen, det fanns två alternativ att ta sig dit med kommunala färdmedel antigen buss 57 som går var 15 minut och har 7 stopp innan Slussen, eller T banan som går var annan minut och har 3 stopp innan Slussen
Självklar valde jag 57:an med många stopp, precis som vid flygning vill man ha flera stopp.
Enligt SL appen är den 147 meter hemifrån till busshållplatsen, var i god tid vid hållplatsen innan bussen skulle avgå, hade jag inte lite resfeber?
När det gått ca 5 minuter efter den planerade avgången tittade jag i SL appen och får upp detta meddelande notera 57 mot Sofia
Varför blir alla transportmedlen jag skall åka inställa!
Ett tag så trodde jag att jag hade fått nya kompisar, när jag hade bokat flygbiljetter så var det många som bokade samma flygningar, men de var inte jag som var trevlig att resa med, det ville ha ersättning enligt EU261/2004 för att det blev alltid inställda eller försenade flyg när jag var ute och reste.
Det var att gå 40 meter till T bana och ta gröna linjen
Efter 7 minuter var jag på plats för resans mål
Har läst mycket om Hilton Slussen genom åren här på BC, det har varit delade meningar om hotellet, det har skrivit negativa omdömen om personalen på hotellet.
Jag checkad in klockan 15,00 fick upplysning om att rummet inte var klart det skulle ta 15 minuter, var inte stressad!
Efter ca 2 minuter vinkade receptionisten fram mig och sa att rummet 4091 var klart.
Hade sett på bokningen att jag hade blivet uppgraderad till King Executive Room with View
Det var ett hörnrum med utsikt mot Gamla Stan och Centralbron från ena fönstret från det andra såg man infarten till Söderleden samt nedfarten till Nacka Värmdö.
När jag kom in på rummet trodde jag att det var ett basturum, det var hur "varmt som helst"
Letade efter reglaget för AC men hittade inget, tillslut fann jag det bakom TV, det hade nog monteras när det stod en bildrörs TV på bänken, vid monteringen av 55 tummaren på väggen så hamnade reglaget helt fel.
När jag skulle koppla upp mig på Wi-Fi kunde jag inte logga in mig med namn och rumsnummer, gick ner till receptionen och frågade vad det var för fel, du skall logga in dig med koden XXXXXX tack sa jag, tänkte hade hon inte kunnat sagt det redan när jag checkade in!
Gick upp på rummet och det var fortfarande varmt letade efter de två vattenflaskorna som man skall få som HHD, men de med lyste med sin frånvaro.
Gick åter igen ner och frågade efter vattnet, receptionisten gick till ett kylskåp och hämtade två vattenflaskor.
Vi var totalt 6 BC medlemmar som träffades på Hilton Slussen alla boende i Stockholm, träffades på mitt rum, vi gick ner till Baren, loungen var inte öppen, de visande sig att de övriga som även de är HHD hade fått en voucher som berättigade till dryck och en kallplatta
När vi gick ner till baren passerade vi receptionen påpekade att jag inte hade fått någon voucher, fick en sådan av en ny receptionist, de övriga har även fått en drink voucher sa jag och fick svaret behöver du även en sådan! Ja sa jag och kände mig som en tiggare.
När vi kom till Baren var det ingen personal i den, det var noggrant markerat på golvet med rutor vad man skall stå vid beställningen.
Ordentliga som vi är ställde vi oss i rutorna, det dyker upp en ur bar personalen och med hög röst säger varför står ni där, ni skall stå på denna sida och pekar på några andra rutor!
Middagen inmundigas på Blå Dörren som ligger 100 meter från Hilton Slussen, en suverän service fick vi av en servitris som var på sitt bästa humör, skämtade och skrattade, tror rent av att det flörtades men det kanske bara var förhoppning och inbillning.
Jag åt en mycket god Skomakarlåda.
Frukosten, fick informera vilken tid man skulle äta den, den var inte så noga om man höll tiden sa receptionen
Vissa saker serverades ur glasburkar, andra saker som det småvarma upplevde jag inte Coronasäker uppläggning, vissa brödsorter fick man skära upp med kniv, har varit på flera hotell under Corona tiden som har haft betydligt mera 2säker" upplägg på frukosten.
Osten serverades i glas burkar, även de kallskurna serverades i glasburkar
Total intryck om "Resan"
Hilton rummet kännes slitet, trägolvet hade svarta fläckar, svårt att hitta AC kontrollen, i övrigt bara rum, service på Hilton mycket att önskar förbättringar och nonchalant och inte servicevänlig personal, skall dock säga att den manligt receptionist var bättre än den kvinnliga kollegan , ha skötte utcheckningen och önskade en trevlig resa! Jag tog gröna linjen hem!
Nu undrar ni varför skrev jag detta, samma fråga ställer jag mig!