Senaste nytt

Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

Hafermann

Medlem
Pojkar och flickor, mina damer och herrar!

Det var ett tag sen jag delade en reserapport, men här kommer en ny upplevelse från min resa med SAS Business Class mellan Köpenhamn och Tokyo Haneda. Efter bytet till SkyTeam är detta enligt mig bland det absolut bästa värde det går att få för Eurobonuspoäng.

Jag hoppas ni tycker att videon ger er bra info och att ni får en stunds underhållning. Har ni frågor, skriv nedan så svarar jag om jag kan. Enjoy!

Pojkar och flickor, mina damer och herrar!

Det var ett tag sen jag delade en reserapport, men här kommer en ny upplevelse från min resa med SAS Business Class mellan Köpenhamn och Tokyo Haneda. Efter bytet till SkyTeam är detta enligt mig bland det absolut bästa värde det går att få för Eurobonuspoäng.

Jag hoppas ni tycker att videon ger er bra info och att ni får en stunds underhållning. Har ni frågor, skriv nedan så svarar jag om jag kan. Enjoy!

Alltid kul när du släpper en video! Keep em coming.

Har samma rutt bokad om 2 månader och är lite fundersam om man ska välja 2A eller 9H. Känner man av vibrationerna av motorn i den mindre kabinen? Alltid kört 1A/H tidigare sä men nu är det några som var snabbare än mig.

Last edited:

Har samma rutt bokad om 2 månader och är lite fundersam om man ska välja 2A eller 9H. Känner man av vibrationerna av motorn i den mindre kabinen? Alltid kört 1A/H tidigare sä men nu är det några som var snabbare än mig.
Tackar!

Härligt med Tokyo. :) Jag hade valt lilla kabinen. Framförallt för benutrymmet på rad 9, men också för känslan av mer privacy. Det enda jag ser som nackdel med att sitta där bak är att den mat du föredrar kan vara slut om man har otur. Annars gillar jag verkligen att sitta där.

Trevlig resa!

Åkte mindre kabinen tor till BKK, tyckte det var riktigt bra, framförallt rad 9 med extra benutrymmet såklart. Gillar faktiskt rad 9 mer än 1 pga mindre kabin.

Nackdelarna är att du får beställa mat sist och att resten av planet går genom kabinen vid boarding.

Kommer flyga med en 3-åring nästa vår, så han har ju eget säte. Vilken skulle ni reka av mitten 2-säten av rad 1/9? Tänkte lite närmare till toalett/mat(?) och enklare gå och upp där framme om gömma sig. Är det alltså mer utrymme på rad 9 än 1?

Kommer flyga med en 3-åring nästa vår, så han har ju eget säte. Vilken skulle ni reka av mitten 2-säten av rad 1/9? Tänkte lite närmare till toalett/mat(?) och enklare gå och upp där framme om gömma sig. Är det alltså mer utrymme på rad 9 än 1?
Nej, rad 1 och 9 har likvärdigt (exakt samma?) utrymme. Rad 9 närmare toaletter, på gott och ont, eftersom främre toaletten på SAS endast används av crew. Jag upplever inte närheten till toaletter och galley som störande men då är jag å andra sidan inte så lättstörd när jag sover heller.

Åkte mindre kabinen tor till BKK, tyckte det var riktigt bra, framförallt rad 9 med extra benutrymmet såklart. Gillar faktiskt rad 9 mer än 1 pga mindre kabin.

Nackdelarna är att du får beställa mat sist och att resten av planet går genom kabinen vid boarding.
Håller med nästan allt. Föredrar också rad 9, nackdel att maten du vill ha kan vara slut. Däremot är det rätt trevligt att sitta och ha det gött när övriga passagerare ska bak. ;)

Håller med nästan allt. Föredrar också rad 9, nackdel att maten du vill ha kan vara slut. Däremot är det rätt trevligt att sitta och ha det gött när övriga passagerare ska bak. ;)
Haha, jag tycker snarare det blir lite stelt när folk, som senast jag åkte A350 till BKK, går igenom och uttrycker till sin resekamrat att "vinner vi på lotto någon gång ska vi sitta här". Det är då man egentligen vill svara att man faktiskt bara betalat några hundralappar och 60k poäng tor.. :D

1 och 9 är samma vad gäller utrymme. Däremot är lilla kabinen mkt mer privat. Å andra sidan lite mer ljud från galley och toaletter. Så det är meets personliga preferenser som får avgöra.

Toppen