Vilken uppbackning! Jag har lyssnat på alla dessa och det där med grenuttag va ta mig tusan det smartaste jag hört sen jag konfirmerades. Och Brandtens erbjudande är väldigt tacksamt.
Efter resan lovar jag att återkomma och recensera lösningarna.
Dålig på det här, har vi någon elektriker på forumet? Visst brukar man säkra upp 1.5mm2 kabel med 10A (2.5mm2 med 16A) så borde ju den "säkra" gränsen ligga kring 1100W för en skarvsladd med 1.5mm2 kabel.Det är inte 240V vs 120V som är det farliga imho - det är att man inte dimensionerar rätt. Om man har en pryl som drar 100W i Sverige, så drar den även 100W i USA. Dock kommer det att bli rätt mycket större strömmar som går genom kablarna och det kan orsaka värmeproblem med brand som följd.
Troligen inget problem med en mobilladdare och en laptop, men börjar man fylla upp ett grenuttag med lite mer prylar så ska man nog fundera på vad kablarna tål...
Vet inte vilken prylaffär du köpte skitadaptern i men jag har en Skross World Adapter Pro som fungerat väldigt bra överallt.
Är du intresserad har jag en extra som du kan få gratis. PM adress så skickar jag.
SKROSS World Adapter Pro - Kompakt reseadapter fr hela vrlden
Dålig på det här, har vi någon elektriker på forumet? Visst brukar man säkra upp 1.5mm2 kabel med 10A (2.5mm2 med 16A) så borde ju den "säkra" gränsen ligga kring 1100W för en skarvsladd med 1.5mm2 kabel.