Senaste nytt

Resa till USA, sonen incheckad men inte jag??

TomJ

Medlem
Har nyss checkat in för familjen till morgondagens USA-resa. Två bokningar. Frun och ena barnet gick smärtfritt. Andra barnet och jag på andra biljetten gick mindre bra, sonen är incheckad med jag står som Ej Incheckad. BOardingkort i appen för fru och barn men inte för mig och andra barnet.

Vad är detta? Eftersom det är USA är man ju lite mer nervös än vanligt. De har ju fått för sig dumheter förr. ESTA finns förstås och har rest dit ett tiotal gånger förr.

Det kan vara så enkelt som en random selection. Antingen bara att de vill se passet på plats, eller att du ska åka på en extra omgång säkerhetskontroll.

Har hänt mig flera gånger att jag fått liknande meddelande om att incheck inte gick, och sedan har det fungerat felfritt på flygplatsen utan kommentar.

Jag skulle inte vara alltför orolig och bara möjligen lägga på lite extra tid för att stå i kö på flygplatsen.

Har nyss checkat in för familjen till morgondagens USA-resa. Två bokningar. Frun och ena barnet gick smärtfritt. Andra barnet och jag på andra biljetten gick mindre bra, sonen är incheckad med jag står som Ej Incheckad. BOardingkort i appen för fru och barn men inte för mig och andra barnet.

Vad är detta? Eftersom det är USA är man ju lite mer nervös än vanligt. De har ju fått för sig dumheter förr. ESTA finns förstås och har rest dit ett tiotal gånger förr.
Att man ens kan checka in och få boardingkort i appen när man reser till USA är nytt, så jag skulle gissa det är bara någon fallback och de vill kolla nåt vid disken. Jag hade inte varit oroad, men kanske åkt 30 min tidigare än tänkt till flygplatsen.

När jag startade check-in-flödet så var det en check-box på mig och en på grabben. Min var default urbockad. Sonens var ibockad. Både fruns och andra sonens boxar var ibockade när jag gjorde deras incheckning nån minut före. Så får väl hoppas att det bara är nån slump-kontroll.

Check-in i appen är väldigt nytt, så det kan säkert vara något där som krånglar. Jag skulle inte vara nervös.

Check-in i appen är väldigt nytt, så det kan säkert vara något där som krånglar. Jag skulle inte vara nervös.
Om man ska vara övertydlig så är check in i appen inte nytt, bara att få boarding kort. Det gick ofta(st) att checka in tidigare också men man fick hämta boarding kort på flygplatsen.

• Gilla
Reactions: fcx
Upplevde nyligen samma beteende och anledningen var som tidigare postats extra kontroll, så du lär ha SSSS på det utskrivna boardingpasset när du får det.

Toppen