Senaste nytt

Regler transfer Indien

Buffon

Medlem
Hej,
Har resa till Bangkok i början av januari med 12 timmar stopp i Dehli och därifrån till Hyderabad och efter kort stopp så åker vi sista sträckan till Bangkok.
Är det något som har koll på regler och om vi måste göra något innan avresa? En av oss är fullvaxad och en har inga sprutor, har detta någon betydelse? Finns det möjlighet vid transfer att ta sig in till stan?

• Gilla
Reactions: Gus
Hej,
Har resa till Bangkok i början av januari med 12 timmar stopp i Dehli och därifrån till Hyderabad och efter kort stopp så åker vi sista sträckan till Bangkok.
Är det något som har koll på regler och om vi måste göra något innan avresa? En av oss är fullvaxad och en har inga sprutor, har detta någon betydelse? Finns det möjlighet vid transfer att ta sig in till stan?
Jag skall själv göra ett sådan stop i Oktober, det finns ett tåg in till stan från flygplatsen. Vad jag kan googla mig till så behövs för tillfället inget speciellt vad det gäller covid för att ta sig in i Indien men antar att det är bra att ha med sig sitt vaccinations bevis utifall att.
Transfer kan man göra utan visa om man stannar på flygplatsen skall man till stan så måste man ha visum och det fixas enklast online som e-visa

Jag skall själv göra ett sådan stop i Oktober, det finns ett tåg in till stan från flygplatsen. Vad jag kan googla mig till så behövs för tillfället inget speciellt vad det gäller covid för att ta sig in i Indien men antar att det är bra att ha med sig sitt vaccinations bevis utifall att.
Transfer kan man göra utan visa om man stannar på flygplatsen skall man till stan så måste man ha visum och det fixas enklast online som e-visa
Utan att ha varit där och egentligen veta alla men - kan man verkligen göra domestic transfer utan visa? Der låter väldigt ovanligt.

Du menar att eftersom jag har en sträcka inom Indien så kan jag behöva visum?
Jag misstänker det. I de allra flesta fall gör man ju immigration innan man byter till ett rent inrikes ben. Internationellt till internationellt går väl ofta men i det här fallet är det ju två transfers varav den ena får till inrikes.

Då skulle de ju på något sätt behöva veta vilka av passagerarna på flyget från dehli som ska släppas in i Hyderabad utan kontroll och vilka som behöver kollas, vilket knappast går. Eller också skulle de behöva göra pass och visum kontroll på alla passagerare där som går ut från flygplatsen, även de som bara flugit inrikes, vilket känns osannolikt.

Men jag har som sagt inte varit där själv så jag vet inte säkert. Men jag förstår inte riktigt hur det skulle lösas utan...

Så vitt jag vet så måste man ha ett transit visa som gäller för 72 timmars vistelse i Indien. Detta visum måste ansökas och beviljas före avresa. Man kan INTE ansöka om det hos immigrationen på flygplatsen.

Jag var nog lite otydlig i mitt inlägg och tänkte mer på min egen situation än på trådskaparens, ja skall man vidare inrikes så skall man ju som redan nämnts ha ett visum, I mitt eget fall skall jag vidare till Tokyo så själv skulle jag klara mig utan visum men tänker skaffa ett då jag gärna åker in till stan under mitt 14 timmars stopp

Toppen