Senaste nytt

[Recension]Air China Business, Honolulu till Peking, Airbus 330-200

INT->INT är rätt OK tycker jag, bara en säkerhetskontroll som har ganska långa köer som irriterar lite.

Nja de gjorde någon form av dokumentkontroll i transit sist jag bytte i PEK. Dåligt skyltat så folk blev förvirrade, några stressade med kort tid för byte och lång kö redan kl 05 på morgonen. Segt helt enkelt. Business-loungen är väl ingen höjdare heller. Blir lite stökigt eftersom loungen inte är ”tillsluten” mot taket.

Kanske blir bättre på den nya flygplatsen, utan att jag har koll på vilka bolag som kommer trafikera den. Den gamla verkar ju bli kvar.

INT->INT är rätt OK tycker jag, bara en säkerhetskontroll som har ganska långa köer som irriterar lite.

Då har de nog ändrat.

När jag hade internationell transfer i Peking i fjol så var det först kontroll av pass/stämpel på biljett, ned en trappa, sedan ny kontroll av pass innan säkerhetskontroll.

Tog en knapp timme och kändes rätt så omständigt. Har de ändrat till att man endast måste passera en säkerhetskontroll är det väldigt positivt.

Ja, så är det fortfarande.
Visst, internationell transfer är "längst in i hörnet", man ska ta en trappa ner och skyltningen är inte hundra men jag upplever inte det sååå krångligt.
Men det är väl inte mer än en säkerhetskontroll, det är bara det att de kollar pass och biometrik i kön in till "röntgen".

Toppen