Brandten
Medlem
Idag är det exakt 1 år sedan jag checkade in på TWA Hotellet och lovade en reserapport så här kommer det bättre sent än aldrig.
Varning för er med ISDN eller dial-up modem
för det blev många bilder, både stående, liggande och video.
Har bildmaterial nog för en egen reserapport för flyget dit och hem men håller det kort i det här TWA inlägget.
Resan var eurobonus awardbiljetter i businessclass och flögs av/med:
ARN-VIE - OS312 (A320)
Bra flyg, ensam på raden, riktigt god frukost.
VIE-JFK - OS87 (B767)
Trångt fotutrymme, maten sådär, torr kyckling på trekantstallrik, personalen trött på livet.
JFK-FRA - LH401 (B747-8i upper deck!)
Riktigt bra mat, köttbit och potatismos med lite grönsaker, mycket trevlig personal i "puckeln".
FRA-ARN - LH800 (A321)
Standard Lufthansa business transportsträcka.
Har sedan TWA Hotellet öppnade i maj 2019 varit sugen på att bo där så i samband med att jag hälsade på en god vän i NYC så passade jag på att boka ett "Deluxe King With Runway View"-rum för $324.00 + taxes and fees. Inte det billigaste hotellet i New York för en natt men det var det lätt värt och nära till flyget efter utcheckning.
Del 1 - Ankomst till hotellet och check in
Måste säga att här började det bli riktigt pirrigt.

Parkerar precis utanför.

Huvudentrén.

Vy till vänster och höger vid huvudentrén.

Legendarisk (återkommande ord) logga.

Check in area till vänster i byggnaden.

Gammal invägningsstation för bagage.

Översiktskarta över byggnanden

Varning för er med ISDN eller dial-up modem
Har bildmaterial nog för en egen reserapport för flyget dit och hem men håller det kort i det här TWA inlägget.
Resan var eurobonus awardbiljetter i businessclass och flögs av/med:
ARN-VIE - OS312 (A320)
Bra flyg, ensam på raden, riktigt god frukost.
VIE-JFK - OS87 (B767)
Trångt fotutrymme, maten sådär, torr kyckling på trekantstallrik, personalen trött på livet.
JFK-FRA - LH401 (B747-8i upper deck!)
Riktigt bra mat, köttbit och potatismos med lite grönsaker, mycket trevlig personal i "puckeln".
FRA-ARN - LH800 (A321)
Standard Lufthansa business transportsträcka.
Har sedan TWA Hotellet öppnade i maj 2019 varit sugen på att bo där så i samband med att jag hälsade på en god vän i NYC så passade jag på att boka ett "Deluxe King With Runway View"-rum för $324.00 + taxes and fees. Inte det billigaste hotellet i New York för en natt men det var det lätt värt och nära till flyget efter utcheckning.
Del 1 - Ankomst till hotellet och check in
Måste säga att här började det bli riktigt pirrigt.

Parkerar precis utanför.

Huvudentrén.

Vy till vänster och höger vid huvudentrén.

Legendarisk (återkommande ord) logga.

Check in area till vänster i byggnaden.

Gammal invägningsstation för bagage.

Översiktskarta över byggnanden