Senaste nytt

Qatar till Singapore - Deal or No Deal

toer00

Medlem
Sitter och funderar över 2026 års resor och har kommit till höstens långresa (i business) som blir en combo av SIN och sedan antingen DPS eller PQC. Nu i höstas provade jag AF/KL/GA/AF med Eurobonus och 2-41. Men i år lutar det åt att ev. stifta bekantskap med QR igen, var några år sedan sist. När jag kollar på QR's hemsida ser jag att de har relativt gott om platser i P-klass platser stora delar av oktober / november för ca. 20 000 kr/pers. Nu undrar jag, är detta ett "bra" pris dvs en form av "deal" eller är det deras "vanliga" prise dvs. "no-deal"... Helst skulle jag vilja vänta in framemot våren/sommaren 2026 innan jag bokar, men om priset förväntas hoppa upp väsentligt kanske det kan vara läge att ta ta det redan nu...?

Ni som frekvent har koll på QR's prissättning då framför allt till SIN, vad säger ni? Verkar också som deras RVM system favoriserar utresa i P på antingen tisd, onsd, torsd och då blir det A380 från SIN och ingen Q-suite, medans hemresorna verkar vara mindre "låsta"... ?

Tänk på att P-klass inte ger lounge-access men om det inte är väsentligt så tycker jag nog det verkar vara ett bra pris. Vill inte boka P av den anledningen men upplever att QRs inventory går ganska mycket upp och ner så helt plötsligt försvinner P och ibland R och sedan kommer de klasserna tillbaka.

A380n vi flög med i våras hade helt klart några år på nacken men är ju trots allt en cool maskin att flyga med.

Tänk på att P-klass inte ger lounge-access men om det inte är väsentligt så tycker jag nog det verkar vara ett bra pris. Vill inte boka P av den anledningen men upplever att QRs inventory går ganska mycket upp och ner så helt plötsligt försvinner P och ibland R och sedan kommer de klasserna tillbaka.

A380n vi flög med i våras hade helt klart några år på nacken men är ju trots allt en cool maskin att flyga med.
Lounge-access kräver ändå några timmar för att inte vara stressigt...så tänkte betala extra för lounge access på utresan då vi skulle ha ca 3,5 i Doha.
På hemresan enbart ca 2 timmar, så då kan vi leva utan lounge, finns säkert någon sjysst bar i DOH?. Dessutom Q - suite, SIN - DOH :) , går att få på utresan DOH-SIN oxå, om man är villig att ta en 9 timmars transfer i DOH... Bättre då med 3,5 och ta A380n... ;)

Toppen