Hej! Ska besöka en vän i Kapstaden under en vecka i mars, och hade tänkt att flyga C ner till Kapstaden från Arlanda, och Y hemåt igen. Vad säger ni som är erfarna på detta, är det Qatar som gäller eller finns det något annat bra alternativ för en förvirrad i djungeln? V.h
Jag åker själv till Kapstaden via Doha med Qatar i januari. När jag bokade var det 787 hela vägen, men har ändrats till 777 från Doha till Kapstaden. Finns flighter med Lufthansa också, men Qatar hade oslagbara priser när jag bokade i Maj.
Vi flög rutten för två veckor sedan med Qatar. Lång väntan i Doha i båda riktningarna men det var det värt med tanke på kampanjpriset. Precis som blobloblo nämner så ändrades flyget mellan Doha och Qatar till 777 istället för 787. Åker man med någon man vill umgås med så var det enklare på 777 då man sitter närmre varann.
Vill slå ett slag för Turkish. Flög med dem(via Istanbul) till Kapstaden i oktober. Mkt bra businessprodukt i både A321 och A333. Flög hem via Addis Abeba med Ethiopian. Sträckan Kapstaden-Addis Abeba flögs med en riktigt sliten B763, undvik!
Är ekonomin viktig kan du fundera på att åka via Jo'burg, oftare riktigt bra kampanjpriser dit (större konkurrens?) med Qatar.
Senast fick jag till det för 17 kkr (inte 2-för-1 ens).
Sedan kan man boka en ganska billig t.o.r (poäng?) JNB-CPT.