Senaste nytt

Qatar Airways Platinum Lounge i DOHA ?

pep

Medlem
Denne lounge aabnede i juli i aar, men jeg oversaa det og den sidst da jeg passerede DOH i September.
Den er aabenbart bedre end deres nye silver og gold lounges. Det synes som om kritikken af deres ignorance for OW-status medlemmer har baaret frugt. Denne nye har champagne, run-view, a-la carta dining, sleepers m.m. Et OW Emerald kort giver adgang som f.eks. BAEC Gold, men ikke et QR gold, der maa man bide i graesset og henvises til de mere begraensede silver og gold (som dog er fuldt acceptable.
Nogen som har proevet den? Maaske at alternativt moedestaed for os der ikke har mulighed for loungehopping i OW loungerne paa Heathrow?

Last edited:
Jag har varit där vid två tillfällen i oktober när jag flög Oslo- Bangkok via Doha. Till Bangkok hade jag access till Al Muraijn, men jag kolla in både Platinum och Gold loungerna. Platinum loungen som ligger en trappa upp är helt klart rymligare än Guldloungen, finns ingen anledning att gå dit om man kommer in i platinum loungen. Fick mig ett glas champagne, men jag var mest intresserad av att kolla quite area, eftersom jag hade 9 timmar lay-over på tillbakavägen. Vid första besöket var det fullt, finns ca 8-9 platser med någon slags sovbrtis, men den den är inte fully flat, snarare typ 45-60 graders lutning. På tillbakavägen, när jag hade mina 9 timmars lay-over anlände jag runt 23, och till min lycka fanns det två lediga platser. Eftersom jag nyttjat fikat på väg till DOH sov jag hyfast. Sista timmen lade jag filten på golvet, hade någon form av kudde och vilade gott där.

Konklusion, det är en helt ok lounge med ett bra utbud av mat och dryck. Har man lite jobb att göra, eller annan sysselsättning, så kan man nog lätt spendera 4-5 timmar där. Finns ingen anledning att köpa in sig i Al Murajn. Har man en längre lay-over över natten och vill sova lite hyfsat, om man inte är för kräsen, så måste man nog ha lite flyt för att få en plats i "quite area". Är man Emerald i One World och flyger Qatar Business, så finns det absolut ingen anledning att betala extra för att komma in i Al Murain.

• Gilla
Reactions: pep
Toppen