MTheC
Medlem
Det finns ett antal trådar där flera (jag själv inkluderad) löst problem med att flygbolag inte återbetalar i tid genom att göra kreditkortsreklmationer. Jag har gjort det framgångsrikt med både SEB (SAS Eurobonus Mastercard) och American Express. Kan dock beskriva de pågående problem jag nu har med att få American Express att faktiskt betala ut pengarna.
Jag har avslutat korten som det gäller så har begärt utbetalning av beloppet (sammanlagt sexsiffrigt belopp) till mitt ett av mina konton. Jag väntade med att begära utbetalning till dess att reklamationerna var avslutade för det kändes enklare för mig också. Det var inga problem när jag pratade med American Express första gången 1:a juli för detta. Fick löfte om utbetalning inom 5 till 7 bankdagar.
Jag väntade 10 bankdagar innan jag hörde av mig till dem och frågade om vad som hänt. Fick då svar att det verkade vara något problem med att jag har pågående reklamationer - gick igenom det med och konstaterade att det var andra reklamationer ej relaterade till de belopp jag begrät utbetalade. Blev utlovad att de skulle kolla med reklamationsavdelning och den avdelning som hanterar utbetalningar och återkomma till mig samma dag med uppdatering. De hör dock inte av sig. Ringen igen dagen efter, exakt samma sak upprepas: inklusive att de lovar att ringa tillbaka men inte gör det. Samma sak upprepas sen igen men med skillnaden att på torsdagen så återkommer hon jag pratat med och säger att jag senast måndag kommer ha pengarna på mitt konto. Nöjd tänker jag att nu löser det sig nog...
Måndagen kommer utan pengar på kontot, nytt samtal till AmEx på tisdagen. Får nu samma besked som veckan innan. Börjar lätt tröttna och ber dem kolla att vi redan pratat om detta. Nytt löfte om att de ska lösa det och återkomma till mig samma dag. Som väntat återkommer de inte. Nytt samtal med dem idag där jag först kopplas runt tre gånger innan någon efter att kollat en massa säger att betalningen ska vara hanterad från deras sida (jag kan fortfarande se saldot på mitt avslutade kort men de menar att betalningen ändå gått iväg) och jag senast fredag ska ha den. Min tilltro till att det faktiskt kommer ske är inte så hög.
Är annars van vid bra kundservice från American Express men nu har de fallerat mig rejält i ett antal fall under våren och sommaren. Har någon annan i forumet haft liknande problem?
Jag har faktiskt aldrig tidigare behövt begära att så relativt stora belopp betalas ut (har oftast haft andra kort det kan flyttas till eller så har det bara gått tillbaka till aktivt kort) så vet inte om det är det som är problemet. Om jag dock mot förmodan får pengarna på fredag så har det tagit knappt 3.5 veckor så är ju längre än det man i normala fall kan räkna med från flygbolag.
Jag har avslutat korten som det gäller så har begärt utbetalning av beloppet (sammanlagt sexsiffrigt belopp) till mitt ett av mina konton. Jag väntade med att begära utbetalning till dess att reklamationerna var avslutade för det kändes enklare för mig också. Det var inga problem när jag pratade med American Express första gången 1:a juli för detta. Fick löfte om utbetalning inom 5 till 7 bankdagar.
Jag väntade 10 bankdagar innan jag hörde av mig till dem och frågade om vad som hänt. Fick då svar att det verkade vara något problem med att jag har pågående reklamationer - gick igenom det med och konstaterade att det var andra reklamationer ej relaterade till de belopp jag begrät utbetalade. Blev utlovad att de skulle kolla med reklamationsavdelning och den avdelning som hanterar utbetalningar och återkomma till mig samma dag med uppdatering. De hör dock inte av sig. Ringen igen dagen efter, exakt samma sak upprepas: inklusive att de lovar att ringa tillbaka men inte gör det. Samma sak upprepas sen igen men med skillnaden att på torsdagen så återkommer hon jag pratat med och säger att jag senast måndag kommer ha pengarna på mitt konto. Nöjd tänker jag att nu löser det sig nog...
Måndagen kommer utan pengar på kontot, nytt samtal till AmEx på tisdagen. Får nu samma besked som veckan innan. Börjar lätt tröttna och ber dem kolla att vi redan pratat om detta. Nytt löfte om att de ska lösa det och återkomma till mig samma dag. Som väntat återkommer de inte. Nytt samtal med dem idag där jag först kopplas runt tre gånger innan någon efter att kollat en massa säger att betalningen ska vara hanterad från deras sida (jag kan fortfarande se saldot på mitt avslutade kort men de menar att betalningen ändå gått iväg) och jag senast fredag ska ha den. Min tilltro till att det faktiskt kommer ske är inte så hög.
Är annars van vid bra kundservice från American Express men nu har de fallerat mig rejält i ett antal fall under våren och sommaren. Har någon annan i forumet haft liknande problem?
Jag har faktiskt aldrig tidigare behövt begära att så relativt stora belopp betalas ut (har oftast haft andra kort det kan flyttas till eller så har det bara gått tillbaka till aktivt kort) så vet inte om det är det som är problemet. Om jag dock mot förmodan får pengarna på fredag så har det tagit knappt 3.5 veckor så är ju längre än det man i normala fall kan räkna med från flygbolag.