Senaste nytt

Problem att boka på Asianas hemsida

Mediana

Medlem
Hej,

Försöker boka en resa mellan Seoul och Jeju iland via Asianas hemsida men stöter ideligen på felmeddelanden. Hur jag en gör, så ber de mig att kontakta Internet Desk eller något av deras kontaktcenter. Dessvärre finns inget sådant i Sverige och någon "Internet Desk" hittar jag inte heller. Någon som har tips på var jag borde boka biljetterna istället utan allt för högt påslag? Kollade en resebyrå som ville ha mer än dubbelt så mycket för samma resa. Nu är det inga stora pengar det handlar om men likväl irriterande.

Det kan vara så att de biljetter som Asiana säljer måste säljas på den lokala marknaden. Är vanligt i bla Kina att sådant förekommer.

Det kan vara så att de biljetter som Asiana säljer måste säljas på den lokala marknaden. Är vanligt i bla Kina att sådant förekommer.

Tycker det borde stå något i sådant fall. Nu har jag jag skrivit in svenskt tele, för det går att välja Sverige som land, Men försäkerhets skulle har jag även provat med en VPN server och valt Korea som land. Gick inte det heller.

I have found an odd loophole in that context: Expedia NRT-ICN-BKK in Z for SEK 8.165 with Asiana. ICN has a dreary transit security control, poor lounges (access to the empty 1st class lounge can however be purchase at the Gold lounge desk). Asiana itself have a bit timeworn aircraft, but the cabin service exceeds that of ANA and the food is much to my own taste.

Jag har stött på en hel del koreanska hemsidor där det är svårt att få en bokning att fungera. Generellt har det oftast hjälpt att använda sig av Internet Explorer i stället för Chrome eller Edge. Senast jag bokade med JinAir fick jag försöka ett antal gånger med olika browsers för att lyckas med en bokning.

Tycker det borde stå något i sådant fall. Nu har jag jag skrivit in svenskt tele, för det går att välja Sverige som land, Men försäkerhets skulle har jag även provat med en VPN server och valt Korea som land. Gick inte det heller.
Kan ju vara cookies nu också om du inte testade i inkognito-läge. Det skulle inte alls förvåna mig annars ifall sådana biljetter bara ger ett allmänt fel och inte talar om exakt vad som gick snett.

Jag har stött på en hel del koreanska hemsidor där det är svårt att få en bokning att fungera. Generellt har det oftast hjälpt att använda sig av Internet Explorer i stället för Chrome eller Edge. Senast jag bokade med JinAir fick jag försöka ett antal gånger med olika browsers för att lyckas med en bokning.
Ja, det där är inte heller ovanligt. Gärna IE6 eller så, bara för att vara extra jobbiga.

Toppen