Senaste nytt

Priset ändras vid bekräfta betalning på SAS.se?

Dr. Miles

Expert
Jag försöker att boka en vuxen och ett barn i SAS Plus under den här kampanjen.
SAS kampanj - barn betalar endast skatter och avgifter Mars-juni 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag får totalpriset av 4.113 SEK inkl. skatter när jag har valt avgångar och det priset fortsätter att visas när jag matar in min kreditkortuppgifter.

Screenshot20180202 01 SK.png

Men när jag klickar på "Granska" och kommer till nästa sida (bekräfta) förvandras priset till 4.826 SEK inkl. skatter.

Screenshot20180202 02 SK.png

Jag har tömt cache och till och med kört i incognito / private mode på olika webbläsare men det blir samma resultat.

Har det hänt något likadant för er? Är det en ny Bait-and-switch?

Last edited:
Boka på och skicka in screen shots till kundservice. De har ju uppenbarligen vimsat till det och inte fått till den berömda hemsidan än, även fast den blivit mycket bättre mot hur den var i somras/höstas...

Boka på och skicka in screen shots till kundservice. De har ju uppenbarligen vimsat till det och inte fått till den berömda hemsidan än, även fast den blivit mycket bättre mot hur den var i somras/höstas...
Och när hemsidan börjat fungera hjälpligt så lägger SAS in ny feature/kampanj och så havererar den igen :confused:

• Gilla
Reactions: obs
Marknadsavdelningen och IT-avdelningen är väl alltid i "krig" med varandra oavsett företag? Så fort utvecklarna tycker sig täcka alla möjliga och omöjliga krav och idéer kommer någon marknadsfilur på något de inte haft förut. ;) Detta oavsett om man använder sig av outsourcing eller inte... :(

Har du testat Classic-sidan?
Det blir samma resultat.

Men nu vet jag varför i alla fall.
Jag försökte att boka en avresa före 10 juni men hemresa efter 10 juni som denna kampanj gäller.
Det resulterar att vid val av avgång visar SAS sidan 100% rabatt på barnpriset (dock skatter får man betala), men vid betalningsfasen debiterar SAS sidan barnpriset av hemresan.

SAS kampanj - barn betalar endast skatter och avgifter Mars-juni 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Last edited:
Toppen