Senaste nytt

Prioriterad incheckning med bagage +1 som Diamant (Star Alliance Gold)

Sökt en halvtimme på SAS och ungefär lika länge här, osäker på om det är fredagskväll som gör det och felet ligger hos mig eller om det inte tagits upp innan tydligt så ber på förhand om ursäkt för fråga som kanske är självklar,

Jag + ett gäng vänner flyger Swiss, att jag har rätt ta med 1 vän genom Fasttrack och 1 till Lounge förstår jag tydligt, men har jag rätt ta med en till prioriterad incheckningsdisk för Star Alliance Gold (har diamant men det kvittar väl) på Landvetter flygplats eller gäller den disken enbart för mig personligen?
Vet ej klass men någon boskapsklass genom Langley. Flyget är dock reguljärt ej charter).
Hade gärna dykt upp lite senare än övriga i sällskapet som tänkte vara där typ 3 timmar innan…..

Ni är inte på samma bokning? Ifall nej, så är det dagsform tror jag. Ifall ja, så bör det gälla alla på bokningen.
Men oberoende så är det väl inte så himla stor skillnad tidsmässigt? Finns det inte baggage drop för LH på Landvetter?

Ni är inte på samma bokning? Ifall nej, så är det dagsform tror jag. Ifall ja, så bör det gälla alla på bokningen.
Men oberoende så är det väl inte så himla stor skillnad tidsmässigt? Finns det inte baggage drop för LH på Landvetter?
Tack! Var kan man se att det gäller alla om vi är på samma bokning? Bara nyfiken om sas/sa skriver ut det någon stans. inge fått bokningen av flyget ännu (får den 3 dagar innan) men vi borde vara på samma antar jag.
Sist var inte bagage drop öppet på morgonen men någon kanske har nyare datapunkt på det?

Nej det är nog inte nåt som skrivs ut så vitt jag vet. Fast Track skrivs ofta på biljetten, ibland lounge.
Men går du först i troppen till disken så ska det inte vara nåt problem, speciellt om alla är på samma bokning.

Jag har aldrig haft problem med att ha en gäst med mig. Lufthansa har alltid låtit mig använda köerna för guld inklusive en gäst i exempelvis München. Bör inte vara några problem, men mer än bör vågar jag inte säga :)

Det är inte en förmån, men om ni uppträder hyggligt och den som är guld går först är det tveksamt om någon ens orkar bry sig.

Jag har råkat göra det med min sambo när jag inte visste att hon ramlat ner från guld och var på olika bokningar.

För att återkoppla:
På GOT var kön lika lång för icke Gold vid inlämning av bagage så där testade vi ej, på GVA var det First-kön som hade Star Alliance Gold listat, den hade dock vara 2 diskad öppna mot 3 för business och 8 för economy så polarna som gick i economy kom fram snabbare…
Damen i kassan började tjafsa om att jag behövde ha mitt fysiska kort med mig men efter en stund accepterade hon appen för mig + 1.

Toppen