Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Kenya
Kabinklass: Business
Avreseort: Paris
Destination: Zanzibar
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 105 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2744 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari 2026
Bokad: Juni 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardhacks och SAS egna hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga :)

CDG - NBO B789 - Business
NBO - ZNZ E195 - Business
ZNZ - NBO E195 - Business
NBO - CDG B789 - Business

Nu gäller det bara att hitta feeders till CDG :p
Uppföljning på denna här hehe.

Kenya är som ni säkert känner till relativt stökiga när det kommer till schedule changes och inställda flyg osv. Det råkade även jag utför men orkade ärligt talat inte ta upp det under semestern.

Fick det här klassiska med att CDG-NBO bokas om så att NBO-ZNZ går innan man landar, och så var det säkert i en vecka innan en lyckligt lottad fick idag en automatisk ombokning till följande:

CDG - ZNZ A359 - Business
ZNZ - NBO E195 - Business
NBO - CDG B788 - Business

Feeders visar ju sig minst sagt vara utmanande, så jag ska nog ge mig på att boka dessa en-två månader innan avresa. Allt med Kenya känns ju som en risk annars...
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic
Kabinklass: Feeder eco, långa benet business
Avreseort: ARN
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 65000 (2 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2206 sek
Antal resenärer: 5 (2 vuxna och 2 barn + 1 infant)
När (avresans tidpunkt): mars 26
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 5

Flighter:
ARN - LHR: SAS A320neo
LHR - CUN: Virgin Atlantic A350-1000

CUN - LHR: Virgin Atlantic A350-1000
ARN - LHR: SAS A320neo


Sista turen med eurobonus om det ska vara kvar i sin nuvarande form. Familjen har växt och med villkorsförsämringarna går det omöjligen att motivera fortsatt poängjakt med kostnaderna det innebär. Sagt och gjort, läste här att Bebban bokat LHR-CUN för 4 pers. Var 17k poäng kort från 260k poäng men lånade resterande från en polare och bokade.

Misstänker att feb-mars resorna legat obokade delvis pga dåliga feederoptions från Arn jan-mar (var andra flygtider från april) då LHR-flyget avgick 09.55 och man var tvungen att resa ut dagen innan. Dock rätt bra för oss oavsett som barnfamilj att åka dagen innan och ta en natt på Heathrow. Bara några dagar efter bokning ändrades flygtider från både LHR och CUN vilket skapade en öppning att resa ut samma dag från Arn. Skulle dock innebära 07-flyget så fortfarande bättre med övernattning för oss, så den bokningen fick stå kvar. Och nu verkar det mesta vara bokat när jag kollade snabbt i mars, såg iaf en utresa kvar 4 mars om någon är spekulant.

Något jag också fick lära mig var att även kundtjänst var tvungna att dela upp bokningen i två när man reser 4 och vill använda två vouchers, och att man lika gärna kan boka långa benet själv online i två bokningar. Jag ville minnas att detta tillvägagångssätt ofta fick flyget att försvinna tidigare. Jag har också märkt att engelska kundtjänsten är helt värdelös. Trots att jag alltid försökt få svensk blev den 2 gånger engelsk och båda gånger slutade det med pannkaka, problem som snabbt löstes via svensk support.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic
Kabinklass: Feeder eco, långa benet business feeder hem business
Avreseort: CPH
Destination: MBJ
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw. Hem från MCO köper MBJ-MCO med Jet blue separat
Antal poäng (per person): 69 375(1st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Oklart
Antal resenärer: 2 vuxna
När (avresans tidpunkt): mars 26
Bokad: Juli -25
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 5

Flighter:
CPH - LHR: SAS A320neo (Eco)
LHR - CUN: Virgin Atlantic 787-9 (business / coffin class)

MCO - LHR: Virgin Atlantic A350-1000 (business)
LHR - AMS: KLM A321neo (business)
AMS-CPH: KLM A321neo (business)
 
Toppen