Senaste nytt

Pontus som platinum

intuition

Medlem
Ska åka via Arlanda för första gången som Amex platinum och tänkte testa Pontus. Men så kollar jag menyn och ser att frukosten inte är något speciellt: Fralla, kaffe, juice. Är det något jag missar här? Eller är det så här efter uppdelningen centurion/platinum gjordes?

Flyger i stort sett aldrig från ARN så jag har inte följt med. Har ju läst på forumet att folk kämpar för att komma in på T5 bara för Pontus, men det kan ju inte gälla frukosten.

Testade Amex Platinum under 3 månader i våras, och frukosten var väl bra men inte fantastisk. Du missar inget. Miljön tycker jag var förvånansvärt bullrig. Det är inte ett ställe att spendera tid på. Då föredrar jag SAS-loungen.

Jag gillar verkligen Pontus för frukosten.

Oftast är det väldigt lugnt, och frukosten är precis lagom. Perfekt att äta ordentligt på morgonen samtidigt som man kan beta av lite Mail och annan administration inför dagen.

Nu har jag redan en frukost på Clarion och ska sedan till T2, men kanske tar jag omvägen till T5 bara för att testa.

Ska åka via Arlanda för första gången som Amex platinum och tänkte testa Pontus. Men så kollar jag menyn och ser att frukosten inte är något speciellt: Fralla, kaffe, juice. Är det något jag missar här? Eller är det så här efter uppdelningen centurion/platinum gjordes?

Flyger i stort sett aldrig från ARN så jag har inte följt med. Har ju läst på forumet att folk kämpar för att komma in på T5 bara för Pontus, men det kan ju inte gälla frukosten.
Det är lunch/middag som folk kämpar för

Frukosten är det sämsta på Pontus och också där kvalitetssänkningen på maten märks mest. Tradig juice och dåligt bröd.

SAS frukost är faktiskt i mina ögon bättre även om man får bre mackorna själv.

Nu har jag redan en frukost på Clarion och ska sedan till T2, men kanske tar jag omvägen till T5 bara för att testa.

Mitt betyg av Pontus kan kanske beskrivas såhär: (byter alltid flyg på ARN, sällan flyger FRÅN arn)

Gällande frukost:
Anländer jag T5, går till Pontus alltid om jag har mycketnextra tid, annars SAS loungen
Anländer jag T4, går jag till Pontus endast om jag har tid för bytet.
Anländer jag T2, aldrig till Pontus men äter på Aurora
Gällande lunch/middag:
Alltid Pontus om jag har även minsta lilla tid för bytet från T2/4/5

Toppen