Senaste nytt

PoM från regnigt Västsverige till soligt Kalifornien

Nu är timmarna i loungen slut, blev ingen laddning av telefon. Väldigt lite eluttag att nyttja.

London Heathrow - Göteborg
BA 792 A320-200 (G-EUUC)
16.25 - 19.30
01A+01C

Lika intressant att se hur boarding funkar (eller inte), speciellt när flighten är något försenad.

På skärmen, vid gate A15, står det klart och tydligt att A15 går till Gothenburg BA792 och att ”Boarding soon”, likväl går folk och frågar om man kan gå på. Eller om man kan byta plats eller hur detta med group 1-5 funkar. Ja vi satt väldigt nära disken vid gaten och hörde både det ena och andra.

Anledningen till försening var sent inkommande plan, och det handlade om typ 10 min.

Nästa intressanta sak är hur folk hanterar ombordstigning, om det är ett flight till Sverige ska man nog tänka lite om hur man uttrycker sig på svenska.... det ”kan ju” faktiskt finnas svenskar på planet och även i Business ;) eller som en passagerare sa ”jaja här sitter man och vräker sig i första klass och dricker champagne för här reser ju bara sådana som får betalt från jobbet”.

Antar att vid halv 5 - 5 inte är den värsta peak-tiden för att starta efter att ha taxat ner till motsatt ända var endast ett plan före och ett efter efter vad jag kunde se.

I vanlig ordning är hela planet fullt, 3 rader längst fram med 13 pax och seatblock. Den 13e är en kille knappt 1 år som tycker det är kanonbra att stå på bordet i mittsätet :p

Maten i dag blev mackor.
C4389C84-3815-429E-9881-366799075064.jpeg

Även här mycket bra crew, lagom pratsamma, kollar ofta in om man vill ha nåt mer osv
B7FF9402-8A45-43E0-80F3-61F8B5E397D2.jpeg

Kolla på hur bagaget kom ut, vid incheckning i SFO var det märkt med Priority, är lapparna kvar? Kommer bagaget ut bland de första? Hur lång tid tar det innan väskorna kommer?

Svaret på ovanstående är följande;
En utav väskorna hade lappen på, inte den andra.
Väskan utan lapp kom bland de 10 första, den utan bland de sista
Väskorna kom på bandet efter 12-15 min efter vi landade

Ja, så var denna semesterresa slut, 10 dagar känns kort, hade gärna stannat kvar i SF några dagar till. Imorgon börjar jobbet tidigt, men dock inte jättelångt till kommande sommarsemester plus att nästa down-under tur är bokad.

Det känns också helt ok att komma hem till ett 26gr Göteborg, så var det inte när vi åkte, nackdelen är bara att lägenheten är som en bastu just nu....

Tack alla som har läst och gillat ;)

Over and out för denna reserapport

/Peter

Mellanrapport 2 under tiden vi väntar på att gå på en 23 år gammal ”Queen of the Sky”.

Kom till SFO tidigt, BA’s incheckning öppnar 3,5 timmar innan första flygningen mot London. Lite roligt att studera människor hur de beter sig på flygplatser :rolleyes:

Blev 2 dagar med lite shopping, även om dollarn är hög, tur att det är bra rea på en del butiker ;) och lite turistiskt och en del öl i SOMA. Gillar SF då man ”bara kan vara” ta en promenad, sätta sig på spårvagn eller buss för att bara åka med och titta.

Intressant korsning för trådbussar....
Visa bifogad bild 75745

Här luktade det väldigt mycket sjölejon
Visa bifogad bild 75746

Kommentar onödig
Visa bifogad bild 75747

Clamshowder i surdegsbröd - gott
Visa bifogad bild 75748

Ännu mer turistiskt
Visa bifogad bild 75749

Nästa rapport kommer från T5an.....

Kul att se din rapport då jag och frugan besökte ungefär samma ställen som er någon dag innan. Gillade faktiskt Fishermans även om jag läst att en del här upplever det turistiskt, mysigt tyckte vi. Befinner oss nu i Memphis efter att ha "avverkat" Las Vegas, Dallas och Nashville. Imorgon blir det Amtrak City of New Orleans.

Toppen