Senaste nytt

Poängresa till Sydafrika

Jag testar igen.

Vi vill gärna till Sydafrika Johannesburg eller Kapstaden i dec 2024. Vi har idag 150.000 ebp, och jag önskar få all hjälp jag kan få hur vi ska få ihop ca 70-100.000 mer poäng. Vi tar det vi kan på Amex men det har tagit oss 4 år att få dessa poäng, så det känns hopplöst. Vi kommer inte flyga så mycket under hösten tyvärr.

Jag testar igen.

Vi vill gärna till Sydafrika Johannesburg eller Kapstaden i dec 2024. Vi har idag 150.000 ebp, och jag önskar få all hjälp jag kan få hur vi ska få ihop ca 70-100.000 mer poäng. Vi tar det vi kan på Amex men det har tagit oss 4 år att få dessa poäng, så det känns hopplöst. Vi kommer inte flyga så mycket under hösten tyvärr.
Ni har ingen 2-4-1? Isf räcker det ju med 165k för att åka.

Jag testar igen.

Ni är tidigt ute. De flesta bolag släpper platser 330 dagar innan. För er utresa i dec 2024 får ni hålla utkik efter jul och nyår 2023
1. Hur många ska åka?
2. Det finns flera sätt att dra in EB points. Amex är en bra start. Se till att ha Amex Premium eller Elite kortet som ger er 241 voucher. Annars tänker jag följande när det gäller anskaffandet:
a) Milage runs
b) handla via SAS online shopping
c) skaffa MC premium. Amex funkar inte överallt.
d) köp extra poäng från SAS, 2000kr ger 10000 poäng.
Om ni ännu inte skaffat point sharing så kan det vara ett bra alternativ att boosta sitt EB konto.

Till sist; läs på här på BC, ni hittar ni mängder med tips. Och glöm inte att läsa Agehalls tio budord

Jag tror, att om ni det har tagit er 4 år att skrapa ihop 150k poäng och ni behöver ytterligare 70-100k poäng så är det enklaste / billigaste att köpa poängen. Kostar 10 öre poängen, och kan köpas först när ni behöver dem.
Men ett par saker att tänka på:
* Resor till Sydafrika under deras sommar är högsäsong och svårt att hitta bonusresor till.
* Om ni köper bonusbiljett till ett par av er och revenue-biljett till någon annan så blir det två olika bokningar. Kan ställa till det vid ev omboknignar och liknande.

Jag tror, att om ni det har tagit er 4 år att skrapa ihop 150k poäng och ni behöver ytterligare 70-100k poäng så är det enklaste / billigaste att köpa poängen. Kostar 10 öre poängen, och kan köpas först när ni behöver dem.
Men ett par saker att tänka på:
* Resor till Sydafrika under deras sommar är högsäsong och svårt att hitta bonusresor till.
* Om ni köper bonusbiljett till ett par av er och revenue-biljett till någon annan så blir det två olika bokningar. Kan ställa till det vid ev omboknignar och liknande
Är det inte 20 öre / poäng ?

Toppen