Senaste nytt

Poäng vid kontantuttag?

Insättning via kreditkortet SAS Mastercard till spelbolag räknas mot ditt kontanuttagsutrymme, i varje fall för mig på den handfull spelbolag som jag använder (tänk stora välkända i Sverige).

Om du gör insättning och därefter direkt begär uttag, lär dessutom spelbolaget tröttna på dig ganska omgående om du inte har spelat med pengarna alls.

Ja precis, genom kontantuttag vid kassan. Dock max 200kr uttag är tillåten på min ica

Du får gå till Ica (vid någon tidpunkt när det inte är så mycket annat folk där) och fylla kundvagnen med 747 sådana här burkar potatis och sen köpa dem en åt gången och ta ut 200 kr kontant vid varje köp.
ICA

Vips så har du spenderat 150000 och har fixat en Amex-voucher och har dessutom potatis för resten av året. :D

(Det är väl tveksamt om de har så pass mycket kontanter i kassan, och ett annat problem är ju förstås att du nu står där med nästan 150kSEK i kontanter som banken lär ha frågor om när du försöker sätta in dem på ditt konto för att kunna betala Amex-fakturan.)

Det finns viss risk att din lokala ICA handlare får fullständigt toknippran på dig om du upptar en av hans kassor bättre delen av en dag genom att göra 747 enskilda köp. Inte helt säkert att det uppskattas alls eller att man anses vara en värdefull kund...

Det finns viss risk att din lokala ICA handlare får fullständigt toknippran på dig om du upptar en av hans kassor bättre delen av en dag genom att göra 747 enskilda köp. Inte helt säkert att det uppskattas alls eller att man anses vara en värdefull kund...

Det är jag helt övertygad om att du har rätt i. Inte minst om man dessutom begär att de ska fylla på kontanter i kassan ett antal gånger också. Jag är rätt så säker på att kontantuttag i kassan på alla butiker är "based on availability", så efter 10-20 köp så kommer de säkert att börja neka dig att göra kontantuttag och då är det ju inte längre så intressant att köpa den där potatisen.

Toppen