Senaste nytt

Plockat ur minibaren eller ej?

Parapont

Ny medlem
Hade två nätter och de hade överraskande städat rummet igår. Nu i morse vid utcheckning ville reception att jag skulle betala för läsk, nötter, power bar och något mer. Precis blivit uppgraderad till guld och läsken tog jag första kvällen.

Det blev lite tjafsade men jag stod på mig att läsken var min och det andra kände jag inte igen.

Hur påvisar ni att ni plockat eller inte ur minibaren? Foto före, under och efter?

Hur har ni bemött påstående om köp i minibaren?

Det där kan vara knepigt, värst är väl de kylskåp som automatiskt regitrerar köp. Satt en gång vid skrivbordet och jobbade på ett hotellrum i USA. Skrivbordsmöbeln var ihopbyggd med kylskåpet och när jag rörde mig så vinglade tydligen flaskorna till.

När jag skulle checka ut så var det registrerat betydligt fler köp än vad kylskåpet innehöll, tror det var ett trettiotal. De bara skrattade i receptionen, och strök allt.

Hade två nätter och de hade överraskande städat rummet igår. Nu i morse vid utcheckning ville reception att jag skulle betala för läsk, nötter, power bar och något mer. Precis blivit uppgraderad till guld och läsken tog jag första kvällen.

Det blev lite tjafsade men jag stod på mig att läsken var min och det andra kände jag inte igen.

Hur påvisar ni att ni plockat eller inte ur minibaren? Foto före, under och efter?

”Kan ni be housekeeping gå och kontrollräkna?”

Auto-kylskåpen är ett elände. En gång hade ett barn i familjen plockat ut varenda pryl för att leka med. Såg inte förrän efter hemkomst att de dragit extra på kortet och det blev en del tjafs med kundtjänst för att få de att plocka bort det.

Begära kontrollräkning vid check-out är väl det enklaste, men inte kul om man har lite halv-bråttom iväg. Jag tycker också hela frågan är lite lagom obehaglig (att man så att säga är skyldig till dess motsatsen bevisats) men jag är inte ännu på nivån att jag tar bilder vid ankomst. Men jag funderar faktiskt på att börja göra det.

Auto-kylskåpen är ett elände. En gång hade ett barn i familjen plockat ut varenda pryl för att leka med. Såg inte förrän efter hemkomst att de dragit extra på kortet och det blev en del tjafs med kundtjänst för att få de att plocka bort det.

Begära kontrollräkning vid check-out är väl det enklaste, men inte kul om man har lite halv-bråttom iväg. Jag tycker också hela frågan är lite lagom obehaglig (att man så att säga är skyldig till dess motsatsen bevisats) men jag är inte ännu på nivån att jag tar bilder vid ankomst. Men jag funderar faktiskt på att börja göra det.

För det mesta tycker jag hotellen släpper det när det kommer upp.

Jag kanske blir lite av en Karen när jag tycker att det ligger på hotellet att bevisa. Kan de inte visa mig exakt när saker togs eller att de är tagna öht tänker jag inte betala. Lyckligtvis har jag bara behövt be ett hotell kontrollräkna en gång och de var trevliga kring det när de insåg att de blandat ihop mitt rum med ett annat.

Samma sak hänt med frukostar jag inte ätit. Ber dem de visa underlaget och då kryper det fram att det inte är min signatur (men däremot mitt rumsnummer så någon har blandat ihop det). Men det är tråkigt man behöver stå på sig så.

Drycken som ingår är mig veterligen inte något man tar från minibaren, utan den ska man få nere i receptionen.
Om nu hotellet inte specifikt säger att det är ok att ta från minibaren.

Drycken som ingår är mig veterligen inte något man tar från minibaren, utan den ska man få nere i receptionen.
Om nu hotellet inte specifikt säger att det är ok att ta från minibaren.
Följande går att återfinna i Strawberrys medlemsvillkor:

7.9.2. En flaska gratis mineralvatten eller läsk per natt från minibaren. Om minibar saknas kan medlemmen få flaskan i receptionen.

Dock så är det ett flertal hotell som inte erbjuder minibar varför det istället blir aktuellt att lösa detta i reception/barception (comfort).

Följande går att återfinna i Strawberrys medlemsvillkor:

7.9.2. En flaska gratis mineralvatten eller läsk per natt från minibaren. Om minibar saknas kan medlemmen få flaskan i receptionen.

Dock så är det ett flertal hotell som inte erbjuder minibar varför det istället blir aktuellt att lösa detta i reception/barception (comfort).
Ah ok, missat det helt. Bor mest på hotell som inte har minibar så har alltid fått i receptionen :)

Tack för era engagerade tips. Jag kommer fortsättningsvis då det är minibar på rummet helt enkelt fotografera före, under och efter. Mest för att äga bevisbördan.
Blir jag påhoppad igen om cashewnötter och powerbars kommer jag initialt säga, att jag är nötallergiker.

Toppen