Senaste nytt

Platsreservation Thai business Airbus A350-900

Heggemon

Medlem
Hej!

Bokat business för mig och min sambo med Star award till Bangkok. Vill gärna sitta bredvid varandra i mitten men Thais platsval tycks inte stämma med olika platskartor jag sett online, det finns en 20:e rad på Thais hemsida som inte syns online. Vad ska man välja? Bilden med lila färger är från Thais hemsida. A350-900 till BKK.

Litet irritationsmoment att flygbolaget inte visar hur platserna är konfigurerade själva..

IMG_9946.jpeg
IMG_9945.jpeg

Thai har 2 varienter på A350.

Finns en bra seat map på aerolopa.com

Jag postade även en länk på en video hur det ser ut i kabinen på den A350 i en annan tråd.

Rickard_O

Medlem
Välj platserna hos SAS istället, fungerar alldeles utmärkt.
Dock hade appen problem med det i vintras, så gör det via hemsidan.

MLC

Medlem
Flög samma för en vecka sen ungefär, alla säten var likadana så spelade ingen roll vilken rad man väljer. Innan när jag flugit thai har det varit sånna alternerande säten som kartan du visar:)

Rickard_O

Medlem
Thai har 3st olika A350's, dom måste ha fått in den här av något "konstigt" skäl

Ge We

Medlem
I appen som THAI har syns seat mapen för just den flight man ska åka med. Bara att välja plats utifrån vad som är ledigt. Fungerar alldeles utmärkt tycker jag. Ingen kostnad heller.

THAI har ju lyckats få tag på några 359or som egentligen beställts av andra bolag bl a Hainan Airlines. Därför är dom konfigurerade på ett annat sätt än den vanliga som THAI har.

Toppen