Flying Finn
Medlem
Frågar om era åsikter/kommentarer angående val av sittplatser i J på följande widebody-flygplan. 
A330-300 med CX på SIN-BKK och BKK-HKG.

Tänkte pröva bakre minikabinen på SIN-BKK, i fall den kan rekommenderas som en mera lugn del av affärsklassen? Eller är servicen markant sämre? Det finns ju en galley intill den, men vet ju inte hur CX hanterar serveringen i J.
Och så i huvudkabinen på BKK-HKG:

Ombord Finnairs A350-900 reserverade jag 1A för flyget till SIN och från HKG till HEL valde jag 1L. Jag förmodar första raden är bästa alternativet ombord Finnairs A350-900?
På KUL-NRT blir det Sky Suite III ombord JL:s Boeing 787-9 och NRT-BOS är det den äldre modellen, Sky Suite, med samma plantyp.
KUL-NRT:

Placerade mig i stora kabinen ombord JL, men är den mindre kabinen värd att pröva på något av mina ben med JL, oavsett Sky Suite eller Sky Suite III? Jag förmodar JL har sparat raderna 1-3 i A och K för sina egna JMB-statusmedlemmar i Sky Suite III -konfigurationen?
NRT-BOS med två kabinavdelningar J:

Ombord Boeing 777-300ER på JFK-NRT har jag inte någon aning på basis av Seat Guru eller foton var det lönar sig att sitta/ligga i 14,5 timmar?
Valde 7A på måfå, eftersom det är första raden och fönsterplatsen. Det finns bara en stor kabin.
Malaysians Airbus A350-900 ser ju intressant ut. Det finns en klar variation inom kabinen. Valde 8A, som har lik t.ex. AA Boeing 767 ett bord mellan dig och korridoren, vilket gör platsen mera privat. Dessutom så verkade den 8. raden vara lite på sidan om. På basis av Seat Guru skulle det finnas utrustning ovanför 7A och 8A, men det är inte ett problem under en längre flygning.
SeatGuru Seat Map Malaysia Airlines Airbus A350-900 (359)
Tackar redan på förhand för era hoppeligen fina synpunkter!
A330-300 med CX på SIN-BKK och BKK-HKG.

Tänkte pröva bakre minikabinen på SIN-BKK, i fall den kan rekommenderas som en mera lugn del av affärsklassen? Eller är servicen markant sämre? Det finns ju en galley intill den, men vet ju inte hur CX hanterar serveringen i J.
Och så i huvudkabinen på BKK-HKG:

Ombord Finnairs A350-900 reserverade jag 1A för flyget till SIN och från HKG till HEL valde jag 1L. Jag förmodar första raden är bästa alternativet ombord Finnairs A350-900?
På KUL-NRT blir det Sky Suite III ombord JL:s Boeing 787-9 och NRT-BOS är det den äldre modellen, Sky Suite, med samma plantyp.
KUL-NRT:

Placerade mig i stora kabinen ombord JL, men är den mindre kabinen värd att pröva på något av mina ben med JL, oavsett Sky Suite eller Sky Suite III? Jag förmodar JL har sparat raderna 1-3 i A och K för sina egna JMB-statusmedlemmar i Sky Suite III -konfigurationen?
NRT-BOS med två kabinavdelningar J:

Ombord Boeing 777-300ER på JFK-NRT har jag inte någon aning på basis av Seat Guru eller foton var det lönar sig att sitta/ligga i 14,5 timmar?
Malaysians Airbus A350-900 ser ju intressant ut. Det finns en klar variation inom kabinen. Valde 8A, som har lik t.ex. AA Boeing 767 ett bord mellan dig och korridoren, vilket gör platsen mera privat. Dessutom så verkade den 8. raden vara lite på sidan om. På basis av Seat Guru skulle det finnas utrustning ovanför 7A och 8A, men det är inte ett problem under en längre flygning.
SeatGuru Seat Map Malaysia Airlines Airbus A350-900 (359)
Tackar redan på förhand för era hoppeligen fina synpunkter!