Senaste nytt

Peninsula Beverly Hills eller Waldorf Astoria Beverly Hills?

Första inlägget, men läsare sedan många år tillbaka. Tack för alla tips och tricks.

Någon här som har rekommendation gällande hotellen Peninsula Beverly Hills eller Waldorf Astoria Beverly Hills för en 3 dagars vistelse. Priset hos Peninsula är 22 000 SEK gentemot 27 000 SEK hos Waldorf.

Enligt recensioner och forum är den hårda produkten betydligt bättre på WA (öppnade för 2 år sedan) med grymt fina rum, balkong och design. Bra service.

Rummen på PBH något daterade, men namngravering (exempelvis) på kudden och service, enligt många, i världsklass lockar. Båda erbjuder bästa läge (i princip grannar) samt fri access till hotellets egna Bentley som ”skjuts” inom 3 miles avstånd.

Bokning sker givet via Amex (Centurion Hotel Program) och deras resebyrå vilket ger rumsuppgradering till nästa nivå, 200 USD credit, tidig incheckning, sen utcheckning, frukost. Dessa gäller på bägge hotellen. Har även Hilton Diamond - kan jag kreditera en vistelse som denna och få poäng? På resebyråns hemsida finns fält för att ange medlemsnummer.

Tackar ödmjukast på förhand.
 

Berglund

Medlem
Jag bodde på Waldorf Astoria i Beverly Hills i november 2019. Det är, hands down, det bästa hotellet jag har bott på! Punkt!

Superfräscha rum, verkligen toppenservice där personalen bryr sig och känner stor stolthet för det fina hotellet.

Härlig spa-del, där man från receptionen skickade in en manlig personal för att söka upp mig i bastun och leverera ett viktigt meddelande som inte kunde vänta. De är verkligen lösningsorienterade.

Town-car kör en mycket riktigt vart man vill men den blir snabbt fullbokad så se till att boka tidigt! Rolls Roycen börjar sina körningar från kl 18:00 varje kväll, före den tidpunkten får man hålla till godo med en Lincoln SUV. Bilen väntar heller inte på dig, även om du bara ska ett kort ärende, utan man måste även ringa och boka upphämtning när man vill hem igen.

Bäst är nog ändå poolen uppe på taket! Lugnt och fint när vi var där, bokar man Cabana ingår även reservation av de allra bästa solstolarna. Härlig utsikt över området, verkligen njutbart!

Jag kommer att återvända och bo här igen. Det är i sanning ett topphotell och vi var synnerligen nöjda med vår vistelse där. Man ville verkligen inte packa ihop väskan och åka härifrån - riktigt bra hotell och jag kan varmt rekommendera det. Jag förstår att där är en prisskillnad och jag har inte bott på det andra hotellet men jag kommer att boka WA Beverly Hills igen och rekommenderar det verkligen till fler!
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har bott hos grannen ett antal gånger: The Beverly Hilton som i mitt tycke är bland de bäste tre Hiltonhotellen i Nordamerika jag har bott på.

Jag har dock varit i baren på WABH och om allt annat håller samma standard kommer det bli bra. Jag kommer behöva några West Coast trips nu under kvartal 1 så dags att prova.
 
Jag har iofs bara bott på Peninsula men älskar det hotellet. Har bott där 5 år i rad. Bra på alla sätt men om priset för WABH faller ner på samma nivå som Peninsula så är WABH såklart att föredra
 
Toppen