Senaste nytt

Paris (CDG) Lounge access med SAS Plus?

NotRyan

Medlem
Star Alliance loungen är öppen igen i Terminal 1 airside. Läser lite olika på olika sidor? Reser CDG-ARN senare idag och har Gold men på något ställe står det endast för resenärer som reser utanför eu/schengen. Vad gäller? Någon som varit där nyligen.
Det finns två lounger, en för non-Schengen och en för Schengen, sedan har Lufthansa en, men dit kommer du bara om flyget avgår från den satelliten, vilket SAS normalt inte gör..
 

ptotheg

Medlem
Ok. Vi får se hur det hela löser sig. Tyvärr reser jag med incheckat bagage hem idag till följd av massa vininköp och ingen self service bag-drop är öppen… snark.
 

ptotheg

Medlem
Nej detta blev ett antiklimax med århundradets stökigaste incheckning/bag check.. 3 pers framför i kö tog 20min? Fattar inte hur folk kan vara så oförberedda och personal så dåliga på att styra.

Gate 50-58 satellit lämnar en del att önska och min stund i lounge byttes mot en trött och blöt chevre-rulle för några euro för mycket. Nåja.

Så går det när man ska avvika från vinnande koncept och checka in väska! ‍♂️
 

Sir Lemon

Medlem
Nej detta blev ett antiklimax med århundradets stökigaste incheckning/bag check.. 3 pers framför i kö tog 20min? Fattar inte hur folk kan vara så oförberedda och personal så dåliga på att styra.

Gate 50-58 satellit lämnar en del att önska och min stund i lounge byttes mot en trött och blöt chevre-rulle för några euro för mycket. Nåja.

Så går det när man ska avvika från vinnande koncept och checka in väska! ‍♂️
Hoppas bara att flaskorna är väl emballerade.
 
Toppen