Senaste nytt

Oslo - New York SAS Business "Optiontown"

NotRyan

Medlem
Trots att jag åker med SAS ganska mycket, företrädesvis i C så har jag aldrig blivit dåligt eller nonchalant bemött, kabinpersonalen har alltid varit glada och trevliga, i synnerhet de något äldre. De som kan ha haft antydan till stroppighet är ju oftast de yngre värdinnorna. Dom äldre utstrålar en värme som åtmistone får mig att längta till SAS, trots stolen som jag aldrig kunnat sova bra i. Däremot sitter man ju bra...

Mvh
/NotRyan
 

Petter

Medlem
Tack för att ni läste och har ni frågor så bara fråga på

PS / Hem fick vi ingen uppgradering men vi köpte upp oss till Eco Extra för 10 000 poäng pp

/flapps

Ser bra ut, bra läsning!
Hur tidigt var ni ute på hemresan för att uppgradera med poäng?

Mvh
 

vicce

Medlem
Osl - Ewr SAS Business "OT"

Tack för trevlig rapport. Blir väldigt sugen på att boka resa till N.Y igen när man läser om folk som precis varit sör.
 

flapps

Medlem
Tack för att ni läste och har ni frågor så bara fråga på

PS / Hem fick vi ingen uppgradering men vi köpte upp oss till Eco Extra för 10 000 poäng pp

/flapps

Ser bra ut, bra läsning!
Hur tidigt var ni ute på hemresan för att uppgradera med poäng?

Mvh

Vi var på flygplatsen 2 timmar innan avgång. Var bara halvfullt på flyget. Bad om 14A och B vilket jag personligen tycker är dom bästa platserna på Eco Xtra. :)
 

ejm

Medlem
Jag hade själv möjligheten att dels prova SAS i C för ett par veckor sedan, men även att jämföra ARN - OSL - EWR på ditresan och direkt på hemvägen EWR - ARN.

Några reflektioner:
Att hitta på OSL var inte det lättaste, skyltarna mot International Transfer pekade mot varandra efter ett tag, såg ut som om de var tända med fel pilar. Inte den mest hjälpsamma personalen heller när vi till slut frågade om vägen.

Boarding först för C och * Gold men det hjälpte knappt då de inte öppnat upp nere vid bryggan ut vilket gjorde att alla samlades upp. Ombordstigning via dörr 1L så alla gick igenom C kabinen. Fördrink först efter "boarding complete" och serverades i plastglas!

Norsk besättning med väldigt blandad nivå på service och engagemang.

Mat och dryck var riktigt bra.

EWR - ARN:
På vägen hem var det en helsvensk kabin och märkbart bättre service och glimt i ögat. Boarding via 2L så lugnt och skönt, fördrink i riktiga glas med påfyllning!

Snabb och effektiv service för att kunna släcka ned och låta en får ett par timmars sömn, frågade innan om jag ville ha stora frukosten eller sova lite längre och få grab n go.

Jag tyckte att stolen gav en bra ställning för att sova och det blev nog 4h+ sömn.

Något som jag upplevde på vägen hem var den synkroniserade servicen, att de började samtidigt på höger och vänster sida, det klarade inte norrmännen av.

Besättningen såg även till att alla i C klev av planet först väl framme på Arlanda, innan de släppte iväg de övriga, något som inte heller skedde på vägen till EWR.
 

RickardB

Medlem
Åkte OSL-EWR igår och kan bara hålla med "ejm". Plastglas till fördrinken kändes riktigt billigt...dock var mat & dryck riktigt bra. Dom som serverade oss på våran sida var mkt trevliga och hjälpsamma.
På lördag blir det EWR-ARN så då är det här äventyret slut för den här gången.
 
Toppen