Moderator får bryta ut inlägget om det är för off-topic, men det är fortfarande om lounge access.
Efter slakten av BAEC funderar nog många med mig på att eventuellt byta program in Oneworld. Misstänker att vi är en del som sitter med Saphire (silver) och Emerald (guld) fram t o m 30/4 -26 och vill gärna utnyttja fördelarna fram tills dess, men samla poäng i ett annat OW program. Jag känner till möjligheterna att lägga in två bonusprogram på en bokning, även det verkar vara en del bök. Sedan läste jag även att så länge man har en OW-flight räckte det att vifta med det fysiska eller digital kortet så kom man in i loungen. Jag har tittat på på Malaysians Enrich. Tänkte höra vad ni har för erfarenheter inom OW att kreditera till ett program där ni är statuslösa, men ni har samtidigt status inom alliansen drar nytta av lounge, vid incheckning etc.
Ser några olika scenarion, jag har BA-gold (Emerald), men tänker krediterar till Enrich.
Flyger med BA, krediterar till Enrich (tänker via/från LHR). Access till lounge, t ex BA och Cathay?
Flyger med Qatar, krediterar till Enrich (tänker via DOH). Access till lounge, tänker främst platinum loungen?
Flyger med Qatar fr BKK, krediterar till Enrich. Access till Cathay's lounge lounge?
Era erfarenheter? Ska fram och tillbaka till LHR nästa vecka för de två sista benen. Då ska jag försöka luska ut vad som gäller i T3.