Senaste nytt

OneWorld (AA/BA) - det här gjorde ni bra!

Kricka

Medlem
Efter mindre än 48 timmar efter sista flygresan på min TP-run Bukarest -
Phoenix så var alla TPs (800) och Avios (ett antal) för samtliga sträckorna
krediterade till mitt BAEC-konto! Förnämligt! Kan jämföra med min enda
SAS-flight (inrikes) l år vilken tog 10 dagar att trilla in på Eurobonus.
 

Tomas E

Medlem
Återanvänder en gammal Oneworld-tråd och tolkar att den kan användas för alla OW-bolag istället för att skapa en ny om just Iberia, som jag (kanske något förvånande) tänkte skriva något positivt om. Både BA och AA har ju annars egna trådar i ämnet:
https://www.businessclass.se/forum/threads/british-airways-det-här-gjorde-ni-bra.19892/
https://www.businessclass.se/forum/threads/american-airlines-det-här-gjorde-ni-bra.31642/

Idag har Iberia Plus slutligen lyckats avhjälpa ett par gamla fel jag dragits med, efter att de för några veckor sedan rättade ett ännu äldre fel. Så sammantaget ett rejält uppsamlingsheat av några ganska "röriga" fel från 2020 och 2021 som slutligen rättats till. Att de trots allt gjorde det (efter flera påpekanden i och för sig...) snarare än att körde med "nej, det går inte att fixa så här lång tid efteråt" är det som motiverar inlägget i denna tråd.

Det som fixades idag var korrigering av Avios och Elite Points från två resor med BA LHR-ARN i juli och augusti förra året, båda uppgraderade från economy till business med pengar på flygplatsen. Jag fick nämligen bara economy tillgodoräknat (trots att en sådan uppgradering definitivt borde gett business-kreditering till BAEC) och ett märkligt svar när jag frågade Iberia direkt efter, alltså förra året. Jag skrev om detta då och undrade om någon annan sett samma fenomen (men antalet personer som krediterar uppgraderade BA-resor till IB Plus är väl lite begränsat på BC): Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

Tidigare i maj fick jag med ännu längre fördröjning Elite Points för några felande resor från deras generösa 4x Elite Points-kampanj 2020! Flera av oss hade strul i omgångar med icke-krediterade resor, och de löstes på olika sätt, i mitt fall genom att jag fick Platino/Emerald-statusen utan att de felande Elite Points syntes på kontot. Iberia Plus ger x2 alternativt x4 Elite-poäng
(Rätt antal Elite Points bör gör det lättare att återkvalificera som Platino p.g.a. att perioden sträcktes ut ett år till, och underlättar i teorin även att bli Infinita = "Litetime Platino", vilket jag inte räknar med att någonsin samla ihop till.)

Dessutom funkade det att uppdatera mitt lösenord så jag för första gången på ett tag lyckas logga in både i webbläsare och i deras app. Tro det eller ej, men Iberias IT brukar nämligen få både SAS IT och BA IT att framstå som välfungerande! Nej, jag skämtar faktiskt inte! :confused:

Så just idag verkar alla planeter stå i rätt position och jag har inget otalt med Iberia! :eek: Som av en ren händelse ska jag flyga OneWorld i övermorgon, Finnair till JFK. Jag är inbokad i AY:s nya premium economy (snålklass T), och Iberia tycks inte ha uppgraderat sina tabeller med det faktum att vissa klasser hos AY nu är premium economy. :( Så det finns alltså alla förutsättningar för att detta lyckliga tillstånd blir mycket kortlivat. :eek:
 
Toppen