Jag har en resa bokad inrikes Norge -> OSL -> ARN -> inrikes Sverige. Blivit ombokad en gång redan pga en inställd flight. Nu har den andra ombokningen kommit av samma anledning. SAS valt att boka en flight från ARN -> inrikes i Sverige som avgår 35 minuter INNAN flighten OSL -> ARN har lyft!
Tillbringade 40 minuter i väntan på chatten (trots att den skulle ta 13 minuter) för att endast få veta att chatten inte hanterar ombokningar. Det har varit bra om SAS informerat om det innan, men detta är ju SAS så.....
Kom till slut fram på telefonen och fick ett totalt ointresserat svar att den här typen av felaktiga bokningar är vanliga. Det blir fel eftersom en dator bokar om resan istället för en riktig person! Tror SAS att vi går på förklaringar som kanske fungerade på 70-talet?
Datorn bokar tydligen närmaste flight utan att ta hänsyn till efterföljande flighter. Mycket märkligt.
Svaret på frågan "Är detta vad man ska förvänta sig som kund hos SAS?" var svaret helt enkelt "Ja" utan någon mer kommentar.
Agenten (troligtvis anställd på Sykes) orkade inte ens leta rätt på en ny flight som skulle fungera för mig.
Har någon liknade erfarenheter? Att servicen inte är bättre än hos ett lågprisbolag tror jag att alla redan är medvetna om. Men att SAS har ett datasystem som inte lyckas göra korrekta ombokningar gjorde i alla fall mig förvånad!
Tillbringade 40 minuter i väntan på chatten (trots att den skulle ta 13 minuter) för att endast få veta att chatten inte hanterar ombokningar. Det har varit bra om SAS informerat om det innan, men detta är ju SAS så.....
Kom till slut fram på telefonen och fick ett totalt ointresserat svar att den här typen av felaktiga bokningar är vanliga. Det blir fel eftersom en dator bokar om resan istället för en riktig person! Tror SAS att vi går på förklaringar som kanske fungerade på 70-talet?
Datorn bokar tydligen närmaste flight utan att ta hänsyn till efterföljande flighter. Mycket märkligt.
Svaret på frågan "Är detta vad man ska förvänta sig som kund hos SAS?" var svaret helt enkelt "Ja" utan någon mer kommentar.
Agenten (troligtvis anställd på Sykes) orkade inte ens leta rätt på en ny flight som skulle fungera för mig.
Har någon liknade erfarenheter? Att servicen inte är bättre än hos ett lågprisbolag tror jag att alla redan är medvetna om. Men att SAS har ett datasystem som inte lyckas göra korrekta ombokningar gjorde i alla fall mig förvånad!