Senaste nytt

Omboka? Avboka? Eller hur ska vi göra....?

Evasch

Medlem
Hej, jag behöver hjälp. Här är grejen, har två BC biljetter till New York med SAS , de köptes förra året med en 2-4-1 som gick ut vid årsskiftet. Nu har vi ändrat våra resplaner och vill ...
  • Åka några dagar senare
  • Förlänga vår resa så att vi åker vidare till Cancun.
Hur gör vi detta på smartaste sättet? om det nu skulle dyka upp BC biljetter med SAS på de datum som vi vill ha, kan man då ändra de biljetter som vi har utan att lösa in en ny 2-4-1? Och sen köpa en bonusresa NY-Cancun?

Om det nu inte skulle dyka upp några biljetter under de datumen som vi vill ha så funderar vi på att ta några nätter i NY, går det då att köpa en bonusresa NY-Cancun och är det i så fall något särskilt som vi bör tänka på att göra?

När din 2-4-1 har gått ut kan du inte göra några ändringar alls på den resan utan att den förverkas.
Okej, men tanke på 2-4-1 så spelar det ingen roll om jag avbokar hela resan och bokar en helt ny eller om jag bokar på en bonusresa NY-Cancun, eller kan de finnas några fallgropar med det

Okej, men tanke på 2-4-1 så spelar det ingen roll om jag avbokar hela resan och bokar en helt ny eller om jag bokar på en bonusresa NY-Cancun, eller kan de finnas några fallgropar med det
Du kan inte göra några ändringar alls på en resa som är bokad med en (numera) utgången voucher utan att antingen förbruka en ny voucher eller betala det ordinarie poängpriset för resan efter ändringen.
Du kan naturligtvis även boka av resan, men du får då inte tillbaka vouchern eftersom den gått ut.

Samma princip gäller även utgångna poäng.

Edit: Det du skulle kunna göra är att boka en separat resa NYC-CUN, antingen för poäng eller för cash. Se då till att ha ordentligt med tid mellan de båda bokningarna så att inte en försening på den ena gör så att din andra blir vaskad...

Mycket av det du frågar om står beskrivet i första posten i tråden nedan, skulle rekommendera att läsa första posten.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Som andra redan sagt kan du inte ändra din bokning utan att applicera ny voucher eller betala fullt pris.

Värdet att boka NYC-Cancun med poäng är inte direkt bra, och troligtvis blir det i ekonomi, bättre att köpa den biljetten, brukar vara relativt billigt.

Toppen