Senaste nytt

Olika sätt att checka in på SAS-flygningar

SAS har ju ett flertal olika sätt att checka in. Ibland fungerar inte det ena och man hänvisas då till att checka in på flygplatsen, men då kan det för det mesta fungera att checka in på något av de andra sätten.

Eftersom jag inte är ett fan av att behöva checka in på flygplatsen så har jag samlat ihop de olika sätt att checka in som jag har hittat. Fyll gärna på om ni hittar några andra sätt.

SAS nya hemsida på svenska
Checka in och välj sittplats | SAS

SAS internationella hemsida, gamla interfacet
Online check-in - SAS
vilken också bör vara samma som SAS svenska classic-sida
Checka in och välj sittplats - SAS

SAS online-mobilincheckning (brukar vara den mest pålitliga, men också den länk som är svårast att hitta)
Check In

Och så naturligtvis incheckning i appen.
 

JimmyH

Medlem
Idag var det en bra dag att checka in i automaterna på T5 , trots en överfull avgångshall så gick det smidigt att både checka in och lämna väskan (även det i automaten). Tog mindre än 10 minuter innan vi var i guld loungefikamode
 

Jönsson

Medlem
Det går att checka in med TripCase men allt appen egentligen gör är att omdirigera dig till ditt flygbolag för incheckning på webbsidan. Dock smidigt med allt samlat på ett ställe.
 
Det går att checka in med TripCase men allt appen egentligen gör är att omdirigera dig till ditt flygbolag för incheckning på webbsidan. Dock smidigt med allt samlat på ett ställe.
Ja, men ibland fungerar det inte att t ex checka in i appen, då kan det vara bra att kunna checka in via gamla mobilsidan t ex
 

Delayed

Medlem
Säkert en dum fråga men om man har bagage vad är för-/nackdelarna med att checka in i förväg?
 

FredrikW

Medlem
Kan man checka in online för att få välja seat 23h innan (flyger LH economy med familjen och får inte välja seat innan), och ändå droppa väska/checka in vid gold disken på plats för att få priotaggat bagage?
 
Toppen