Det finns en diskussion om SAS Plus beläggning i Hong Kong tråden.
Jag tänkte att starta en ny tråd om huruvida SAS Plus på longhaul flygningar på nya plan (eller renoverade plan) är succé eller fiasko. Ine endast om Hong Kong linjen.
Om jag har räknat rätt, antalen av platser i SAS Plus skiljer mellan gamla kabinen och nya kabinen.
Gamla kabinen:
35 platser i SAS Plus på A330
28 platser i SAS Plus på A340
Nya kabinen:
56 platser i SAS Plus på A330
28 platser i SAS Plus på A340
OBS: Jag har inte räknat SAS Plus på LAN A340 planet.
56 platser i SAS Plus känns väldigt ambitiös av SAS tycker jag personligen.
Billigaste SAS Plus (eller SAS Economy Extra) till long haul destinationer brukade att kosta runt 10.000 SEK inkl. skatter för T/R och uppåt förut men nu säljer de SAS Plus från ca 6.300 SEK inkl. skatter.
Det måste betyda att det inte går att fylla på SAS Plus kabinen med betalda biljetter.
Vad tycker ni? Hur är era observationer av SAS Plus på longhaul flygningar i nya kabinen?
Tilläggsinfo:
Antalen av Premium Economy stolar på olika flygbolags flygplansmodell.
Aeroflot:
Boeing 777: 48 platser
Air Canada:
Boeing 777: 24 platser
Boeing 787: 21 platser
Air China:
Airbus A330: 16 platser
Boeing 747: 63 platser
Air France:
Airbus A330: 21 platser
Airbus A340: 21 platser
Airbus A380: 38 platser
Boeing 777: 24-32 platser
Alitalia:
Airbus A330: 20 platser
Boeing 777: 30 platser
ANA:
Boeing 777: 24-36 platser
Boeing 787: 21 platser
British Airways:
Airbus A330: 21 platser
Airbus A340: 21 platser
Airbus A380: 55 platser
Boeing 747: 30-36 platser
Boeing 777: 24-40 platser
Boeing 787: 39 platser
Cathay Pacific:
Airbus A330: 21-28 platser
Airbus A340: 28 platser
Boeing 747: 26 platser
Boeing 777: 32-34 platser
China Southern:
Airbus A330: 48-50 platser
Airbus A340: 28 platser
Boeing 777: 40-44 platser
JAL:
Boeing 777: 40 platser
Boeing 787: 35 platser
LOT Polish:
Boeing 787: 21 platse
Lufthansa:
Airbus A330: 21 platser
Airbus A340: 28-32 platser
Airbus A380: 52 platser
Boeing 747-8: 32 platser
Singapore Airlines:
Airbus A380: 36 platser
Boeing 777: 28 platser
Turkish Airlines:
Boeing 777: 63 platser
Virgin Atlantic:
Airbus A330: 48 platser
Airbus A340: 38 platser
Boeing 747: 62-66 platser
Boeing 787: 35 platser
Jag tänkte att starta en ny tråd om huruvida SAS Plus på longhaul flygningar på nya plan (eller renoverade plan) är succé eller fiasko. Ine endast om Hong Kong linjen.
Om jag har räknat rätt, antalen av platser i SAS Plus skiljer mellan gamla kabinen och nya kabinen.
Gamla kabinen:
35 platser i SAS Plus på A330
28 platser i SAS Plus på A340
Nya kabinen:
56 platser i SAS Plus på A330
28 platser i SAS Plus på A340
OBS: Jag har inte räknat SAS Plus på LAN A340 planet.
56 platser i SAS Plus känns väldigt ambitiös av SAS tycker jag personligen.
Billigaste SAS Plus (eller SAS Economy Extra) till long haul destinationer brukade att kosta runt 10.000 SEK inkl. skatter för T/R och uppåt förut men nu säljer de SAS Plus från ca 6.300 SEK inkl. skatter.
Det måste betyda att det inte går att fylla på SAS Plus kabinen med betalda biljetter.
Vad tycker ni? Hur är era observationer av SAS Plus på longhaul flygningar i nya kabinen?
Tilläggsinfo:
Antalen av Premium Economy stolar på olika flygbolags flygplansmodell.
Aeroflot:
Boeing 777: 48 platser
Air Canada:
Boeing 777: 24 platser
Boeing 787: 21 platser
Air China:
Airbus A330: 16 platser
Boeing 747: 63 platser
Air France:
Airbus A330: 21 platser
Airbus A340: 21 platser
Airbus A380: 38 platser
Boeing 777: 24-32 platser
Alitalia:
Airbus A330: 20 platser
Boeing 777: 30 platser
ANA:
Boeing 777: 24-36 platser
Boeing 787: 21 platser
British Airways:
Airbus A330: 21 platser
Airbus A340: 21 platser
Airbus A380: 55 platser
Boeing 747: 30-36 platser
Boeing 777: 24-40 platser
Boeing 787: 39 platser
Cathay Pacific:
Airbus A330: 21-28 platser
Airbus A340: 28 platser
Boeing 747: 26 platser
Boeing 777: 32-34 platser
China Southern:
Airbus A330: 48-50 platser
Airbus A340: 28 platser
Boeing 777: 40-44 platser
JAL:
Boeing 777: 40 platser
Boeing 787: 35 platser
LOT Polish:
Boeing 787: 21 platse
Lufthansa:
Airbus A330: 21 platser
Airbus A340: 28-32 platser
Airbus A380: 52 platser
Boeing 747-8: 32 platser
Singapore Airlines:
Airbus A380: 36 platser
Boeing 777: 28 platser
Turkish Airlines:
Boeing 777: 63 platser
Virgin Atlantic:
Airbus A330: 48 platser
Airbus A340: 38 platser
Boeing 747: 62-66 platser
Boeing 787: 35 platser