Har en bokning Denver-Stockholm via ATL och EWR. Nu har benet, ATL-EWR fått flyttad avgång fem minuter. Således samma avgång och ankomst totalt sätt. När jag skall göra en ändring (vill ändra avresedag) får jag upp dialogruta om att antingen acceptera eller avbeställa om mer än en timme så ej applicerbart.
Finns även en ”Välj annan flygning - ingen avgift”.
Inga problem att välja ny dag och flyg dock får jag upp priser (business smart biljett) som om det vore en ändring jag initierade. Har inte klickat vidare men förutsätter att de vill att jag skall betala(?)
Har jag formell rätt att få en ändring trots samma avgång och ankomst? Vet inte om jag har haft exakt detta scenario men normalt öppnar väl en minuts ändring upp möjligheten till ombokning kostnadsfritt?
Flygningen är nu slutet mars men vill ändra till maj.
Finns även en ”Välj annan flygning - ingen avgift”.
Inga problem att välja ny dag och flyg dock får jag upp priser (business smart biljett) som om det vore en ändring jag initierade. Har inte klickat vidare men förutsätter att de vill att jag skall betala(?)
Har jag formell rätt att få en ändring trots samma avgång och ankomst? Vet inte om jag har haft exakt detta scenario men normalt öppnar väl en minuts ändring upp möjligheten till ombokning kostnadsfritt?
Flygningen är nu slutet mars men vill ändra till maj.