Senaste nytt

Nytt storhotell planeras vid Stockholm Arlanda flygplats

Min själ dör om det blir ett till Scandic. Stockholm skulle må bra av ett internationellt märke med lite häftigare design än svensk arkitektur för närvarande bjuder på.

Finns det verkligen behov för fler hotell runt Arlanda?

Det händer lite nu och då att de tre hyggliga hotellen är fulla för mig om jag inte är ute i god tid, och man får vänta oändligt länge på en minibuss för att bo på något sunkigt en bra bit bort. Samt att det inte skulle skada med lite mer konkurrens för prissättningen.

IHG eller Hilton skulle väl kunna vara trevligt, hoppas bara personligen att i så fall de blir lite billigare än de andra på flygplatsen ibland så jag får tillfälle att stanna där enligt resepolicy. Blir nästan aldrig radisson skycity för min del numera pga konsekvent högre pris än arlandia/clarion.

Håller med dig! Verken Radisson eller Nordic Choice lär ju vilja bygga nytt (Clarion Hotel Arlanda utsågs för övrigt precis nyligen som "världens bästa" clarion hotel 2015)
Hoppas Hilton/Sheraton ser möjligheten här :)

Var det inte Radisson som fick den utnämningen? Eller kan båda hotellen till och med ha fått det?

Jag tror som sagt på Hilton. Deras Europaansvariga har flera gånger sagt att de vill öppna hotell på fler flygplatser i Europa och att det är en del i deras strategi. De köpte nyligen Kempinski på Münchens flygplats och öppnar snart ett hotell på Schiphol. Och på Kastrup och Vantaa finns de redan.

Detta borde vara ett gyllende tillfälle för Hilton.

Men helt oavsett vore det trevligt om fler internationella kedjor kunde få fotfäste i Sverige.

• Gilla
Reactions: Gus
Och så funderar de på att bygga en ny stor mässhall där ute, kan behövas då det är bedrövligt med aktivitet utanför Arlanda. Detta hotell med mässområdet kan säkert locka en hel del nytt folk.

Nyligen renoverade Radisson Blu Arlandia Hotel har utsetts till världens bästa Radisson Blu hotell.

– Vi är otroligt glada över att den här utmärkelsen och vi har alla arbetat hårt för att göra vårt nyrenoverade Radisson Blu Arlandia till ett hotell i toppklass, säger Maria Tullberg, General Manager på Radisson Blu Arlandia.

Samt:

Choice Hotels International har utsett Clarion Hotel Arlanda Airport till ”International Clarion Hotel of the Year 2015”. Bland 250 hotell världen över utses varje år ett hotell inom Clarion-kedjan som visat stora framgångar vad gäller gästfrihet, service och kvalitet. Årets prestigefyllda utmärkelse ges till hotellet på Stockholm Arlanda Airport.

Saxat från några andra publikationer. Så det nya hotellet har en del att leva upp till.

Kollade precis med Swedavia var det är tänkt att det nya hotellet ska ligga och fick ett utmärkt svar, inkl en karta.

Det kommer ligga granne med flygledartornet. Kommer man med bil/buss till Arlanda och åker av mot terminal 5 (där vägen delar sig) kommer hotellet stå framför Clarion Arlanda.

Det är gången från SkyCity till Clarion, där bl.a. Starbucks ligger, som man förlänger ut till det nya hotellet.

Kan du inte lägga ut kartan här?

Toppen