Senaste nytt

Nytårsrejse i økonomi: København-Kigali

pep

Medlem
Fløj tilbage til Rwanda fra København lillenytårsaftensdag. CPH til Paris på FB-award; videre med WB direkte til Kigali. Skulle egentligt have rejst fra BLL, men AF aflyste den eneste, passende afgang 6 uger får afrejse. Ændrede derfor til ab CPH, hvilket blev gratis for mig trods langt højere skatter. Økonomi fra CPH til Paris var en lise for sjælen, da AF check-in hjalp mig overmådeligt og videresendte min baggage helt til KGL selv om de ikke har interline agreement med WB og billetten var totalt forskellig fra min AF reward. Som FB elite får man nu Fast Track i CPH hvilket sparede mig for 20-30 minutter da de ordinære sikkerhedskøer var meget lange pga af nytår. Loungerne i CPH og i CDG leverede alle gode produkter. Det synes som om, at AF i CPH nu er langt mere kompetente end for blot 6 måneder siden. I luften er AFs A220 et af de bedste narrow-body fly jeg har fløjet med: rent, nyt, wifi, masser af drinks. Fik en exit-række helt for mig selv, yderligere et Flying Blue frynsegode.
20231230_132832.jpg

Copenhagen Carlsberg lounge. Drikkes fra venstre mod højre...dont get stucked in the middle...!
20231230_144441.jpg

20231230_155004.jpg

Ingen smalle steder ombord med AF. Vinene afløste de mange fadøl allerede indtaget i CPH Carlsberg lounge
20231230_155016.jpg

A220 er et fly der leverer. Her er nytårsvejret set fra 14F, mens vi passerer Belgien
20231230_222251.jpg

Special SFML: forudbestilt og leveret i luften efter Rwandair afgang fra Paris. Torsk er passende når man skal omfavne nytåret..
PS. Et glas vin ombord udgør mindst 2 genstande: serveres i kæmpeglas. Antager at indholdet svarer til 5 glas vin sml. med dem hos kinesiske luftfartsselskaber...
20231230_222335.jpg

Så kom nytårstorsken i hus. Meget lækker og mættende trods beskedent udseende....andre, varme retter var også gode!

Mine to korte anmeldelser til SKYTRAX var oploaded efter 5 minutter, ucensurerede (som altid, undtagen den for QR, som de elsker at pille ved):

Air France Economy 9/10

Copenhagen-Paris 30 Dec. 2023 on new A220-300. Checked-in in airport took only a few minutes and the officer was kind, accommodating, and professional. I was allowed luggage check-in beyond Paris the whole way to Africa despite on a different ticket and on an airline without any alliance. That saved me a lot of time and hassle in transit in Paris going to a distant terminal. As a Flying Blue status holder I was respected and could choose seat freely. Thus, I pampered myself with an entire exit row. The two lounges AF uses in CPH are both quite fine: the Apartment is a quiet restaurant with nice buffet, while the Carlsberg is merely a noisier bar with snacks and cold foods. One can choose among freely them and even walk forth and back if so wanted. Gate boarding on time. Onboard, drinks were flowing freely and staff were good. Cold sandwiches served. On time. Luggage delivered to final destination. Highly recommended.

Rwandair. Economy 8/10

Paris-Kigali 31 Dec 2023. Nightflight, on a large A330-200. In Paris, transited between two distant laying terminals took more than 1 hour, despite luggage was already inscribed. Got access to a newer “extime lounge” in Terminal 1: This is a large, pleasurable, exotic lounge with outdoor areas and delicious buffets with well-prepared, tasty, exotic food dishes. At times, these 3rd party lounges surprises positively. Flight on time, not much seat choice possible as the flight was stuffed and quite cramped: New Year was knocking on the door. Onboard, I was well pampered, drinks flowing well, and food were plenty; two hot meals was served on this 8+ hours long flight. I had preordered seafoodmeal which was not only accommodated, but also tasty, filling, and well-prepared. Other dishes looked also nice. IFE worked OK (small, individual screens), earplugs, pillow, and blanket given. Managed to sleep 1-2 hours. Flight on time. Disembarkation and immigration in Kigali very quick and easy. Luggage arrived as expected although it had been soaked by water on the way. Cheap, promotional ticket, excellent value for money. Miles given. Never had serious issues with this airline after 20 flights. Will I fly again? How can I refuse!
 
Toppen