Senaste nytt

Nya uppdateringen på SJ bokningsystem

Äntligen har det kommit "filter" på sj bokning via hemsidan och app.
Det innebär man kan önska bytestid och bytes via station.

Även byta plats och byt avgång på sj app.
1000034972.png

Men äntligen kan man filtrera så man bara ser snabbtåg! Det har jag saknat i många år - det gick att ta bort snabbtåg men inte att begränsa till att man bara ville ha det. Definitivt ett fall framåt.

Såg även att det ska gå att byta plats på en redan bokad resa - dock har jag ingen resa bokad just nu som jag kan testa på...

Men äntligen kan man filtrera så man bara ser snabbtåg! Det har jag saknat i många år - det gick att ta bort snabbtåg men inte att begränsa till att man bara ville ha det. Definitivt ett fall framåt.
Jepp! och det är bara 8 klick att göra det! Den UX:aren var väl värd pengarna! ;)

Såg även att det ska gå att byta plats på en redan bokad resa - dock har jag ingen resa bokad just nu som jag kan testa på...
Det fungerar.
Konstigt nog är funktionen inte lagd i stittplatskartan i resvyn utan man behöver gå in i "hamburgermenyn" och ta "Välja platser" för att komma till en platskarta där man kan byta plats.
När man väl gjort det får man ny biljett på mail.

Det är en bra funktion. Jag hade gärna sett att fler saker skulle gå att göra efter köp, tex ändra/lägga till / ta bort förbeställd mat. Kommer kanske någon gång på 2030-talet.

Fanns detta också med det gamla bokningssystemet för återbetalningsbara biljetter?

Fees

• For legs with SJ, the rebooking and cancellation fee is 4 % of the original ticket price.
  • For flexible tickets with other operators, the rebooking and cancellation fee is 7 % of the original ticket price.

Toppen