”Puffar”
Jag tror inte vi vet med 100% säkerhet om TSA tillåter access till Terminal C om man inte flyger därifrån. Dock kollade lite på FlyerTalk och det finns en antal trådar där Unitedresenärer har använt Lufthansa Senator i Terminal B, sedan lämnat "airside" för "landside" och åkt tåget till Terminal C. Så det verkar som TSA tillåter access till andra terminaler än den avresan sker från. Resan från Terminal C till B är långt enklare eftersom du kan stanna "airside" och ta bussen. Det går vad jag kan se, ingen buss andra vägen (Terminal B till C).
United Polaris i Chicago är sådant att access inte ges till Terminalen om resan påbörjas från Terminal 5 med SAS och man inte är i transit. Så allt verkar bero på flygplatsen och TSAs regler.
Du kan väl åka dit och testa åt oss?Jag är kanske där nästa vecka och kan rapportera
Tack för bra svar. Precis vad jag hoppades, dvs att man har kunnat röra sig mellan terminaler.
Jag besöker inte förrän tidig höst, men blev riktigt taggad att testa loungen när jag läste om den. Och eftersom jag nästa gång från EWR flyger i C så är det ju läge
Du får gärna meddela hur det verkar om du får tid att testa nästa vecka. Hade varit grymt!
Notera, det finns ingenting bekräftat att det går. Det finns erfarenhet från andra hållet men ingenting som säger att det går. I mitt fall blir avresa med United hem (om jag är där) som avgår från Terminal C. Vi vet också att på O'Hare går det INTE. Så innan någon här har testat det skulle jag inte planer att det går.
Är just nu på EWR och efter att ha gått igenom säkerheten på Terminal B fanns det inget sätt att komma till Terminal C.
Dessutom extra classy i SAS lounge idag - enbart plast eller pappmuggar.