Senaste nytt

Ny nivå över Star Alliance Gold?

Med tanke på trenden i resemarknaden så kanske vi får en revenue baserad tier på t ex 25K EUR.

Är lite tveksam då en ny nivå kanske innebär att man flyttar upp vissa av guldförmånerna till den högre nivån. T.ex prio-boarding. Inte helt omöjligt att detta händer och vips så måste man jaga den högre nivån för att få samma förmåner som man hade tidigare på guldnivån.

Kanske access till First Lounger inom *A? Eller är det att hoppas för mycket?
Inte en chans skulle jag säga. Och om det händer kommer Private Room och LH FCT/FCL snabbt att göras om till någon annan form av lounge precis som BA har Concorde Room enbart för passagerare i BA F och folk som har CCR-kort.

Är lite tveksam då en ny nivå kanske innebär att man flyttar upp vissa av guldförmånerna till den högre nivån. T.ex prio-boarding. Inte helt omöjligt att detta händer och vips så måste man jaga den högre nivån för att få samma förmåner som man hade tidigare på guldnivån.
Det är precis vad jag också tror. Den nya nivån kommer att vara ungefär som *G idag med kanske någon ny, obetydlig perk medan *G kommer devalveras som sjutton.

Kanske access till First Lounger inom *A? Eller är det att hoppas för mycket?
Det lär nog inte hända, om du inte menar typ Air China First lounge.
Finns i dagsläget inte direkt många First lounger inom Star Alliance, men om du vill komma in i FCT/FCL, Thai First lounge eller The Private Room så kommer det nog inte vara en global star alliance status som ger denna access, om nu inte nivån kommer att ligga på ungefär vad HON hos Lufthansa kräver i dagsläget i form av gränser för att kvalificera.

Det lär nog inte hända, om du inte menar typ Air China First lounge.
Finns i dagsläget inte direkt många First lounger inom Star Alliance, men om du vill komma in i FCT/FCL, Thai First lounge eller The Private Room så kommer det nog inte vara en global star alliance status som ger denna access, om nu inte nivån kommer att ligga på ungefär vad HON hos Lufthansa kräver i dagsläget i form av gränser för att kvalificera.

Nja, säg inte det. Det finns några luckor redan:
Lufthansa Offer

Inte 100% tillförlitligt, men jag tror att:
** UA Global Service som åker Lufthansa får besöka FCL, dock ej FCT
** Lufthansa HON fick besöka United Global First, samt får besöka Thai First Lounge i BKK

Så det finns några bilaterala avtal redan idag för högsta status. Men en status över Star Gold borde kräva helt andra nivåer i mitt tycke. Där borde man satsa på de med HON, Pandion, Global Services, Solitaire PPS eller liknande status. Inte en urvattnat nivå till a la SAS Diamond.

Toppen