Senaste nytt

Ny medlem i Marriott-familjen på Aruba.

Joakim H

Medlem
The Mill, uppe på Palm Beach, kommer stänga den 1 april 2018 för att totalrenoveras.
Man kommer renovera samtliga 188 rum, bygga nya barer, ny restaurang, nytt poolområde (redan påbörjat), nytt Spa, reception mm.

När man sedan öppnar kommer hotellet ingå i Courtyard Resort by Marriott.

Kan bli ett mycket intressant alternativ till övriga hotell i Palm Beach, tycker Jag.

The Mill Resort & Suites Aruba rebranding to a Courtyard Resort by Marriott
 
Som Courtyard de kanske satsar på en vill koncept(limited service hotell) men jag tror inte det kommer bli så mycket bättre för oss i 30s-40s, förutom att det blir fler medelålders amerikaner med bra betalförmåga där. Yngre folk tycker mer om AirBnB style och familjer stannar närmare stranden.
 

Joakim H

Medlem
Åker till Aruba för sjunde gången i höst. Har bott på stranden 4 gånger. 3 gånger på Hilton/Radisson samt en gång på DIVI Phoenix och två gånger på The Mill.
Många yngre familjer kanske inte vill lägga 2.500-3.000 per natt, för att bo på ett strandhotell.

Därav menar Jag att det nya Mill, i Marriott:s regi, kan bli ett bra alternativ då Mill:s icke renoverade rum inte höll någon särskild hög standard.

Marriott är ju i, min åsikt, en väldigt bra kedja.

PS. Detta är amerikanarnas Mallorca så dem slipper man inte undan. Vi kommer själva att hyra eget boende i höst genom kollegor, läs bofasta, för att kunna stanna flera veckor till ett hyfsat pris. Hoppas Du gillar ön "stewigriffin" ;)
 
PS. Detta är amerikanarnas Mallorca så dem slipper man inte undan. Vi kommer själva att hyra eget boende i höst genom kollegor, läs bofasta, för att kunna stanna flera veckor till ett hyfsat pris. Hoppas Du gillar ön "stewigriffin" ;)
Funderar på att driva ett kyckling/struts/hästgård där när jag blir stor.
 
Toppen