Senaste nytt

Norweigan planerar flyglinjer från Newburgh (New York) och Providence (Rhode Island)

Homer

Medlem
Utan närmare detaljer skriver NY Times att Norwegian plans to fly out of Newburgh NY och Providence RI later this year

Utan närmare detaljer skriver NY Times att Norwegian plans to fly out of Newburgh NY och Providence RI later this year
Japp. Läste det i en norsk tidning i December också....
Missminner jag mig inte så var de två första linjerna från Oslo o London.
Newburgh är Stewart International, som betjänas av ett fåtal bolag inrikes.

Finns ingen busslinje till centrala NYC, men det kommer säkert i samband med detta.
1h40min med buss är säkert görbart.

Fr. 79$ / väg.

Narrowbody, såklart.

Det verkar nu vara helt spikat att Norwegian kommer att starta direktflyg till Europa från Providence i delstaten Rhode Island och Newburgh i delstaten New York senare i år. Exakt till vilka städer i Europa linjerna kommer att gå till anges inte i artikeln men de aktuella länder som nämns är Storbritannien, Irland och - förmodligen - Skandinavien. Priserna anges som "från 69 USD/enkel". Rhode Island lär nog få ett uppsving i sin turism när de får Norwegians nya linjer, idag saknas helt direktlinjer mellan Rhode Island och Europa.

Norwegian Air confirms Providence will be base for Europe flights

Det verkar nu vara helt spikat att Norwegian kommer att starta direktflyg till Europa från Providence i delstaten Rhode Island och Newburgh i delstaten New York senare i år. Exakt till vilka städer i Europa linjerna kommer att gå till anges inte i artikeln men de aktuella länder som nämns är Storbritannien, Irland och - förmodligen - Skandinavien. Priserna anges som "från 69 USD/enkel". Rhode Island lär nog få ett uppsving i sin turism när de får Norwegians nya linjer, idag saknas helt direktlinjer mellan Rhode Island och Europa.

Norwegian Air confirms Providence will be base for Europe flights

Verkar variera vilka länder som åsyftas, förutom de brittiska öarna. Italienska medier nämner brittiska öarna Frankrike (Bordeax o Nantes?....samt Spanien (antaglien Bilbao eller liknande, då MAD bör kräva 787).

Skandinavien bör åsyfta Bergan o Stavanger. Göteborg vore intressant, men där är räckvidden ett gränsfall om man lastar fullt.
För under 2.000SEK klarar man säkert att ta en buss 1h40min.

För egen del känns flygningarna så billiga numer, att det knappast är motiverat. Alltid roligt att spara pengar, men att jaga någon tusenlapp blir lite löjligt när en hotellnatt kostar +3.500kr/natt.

Providence är ju idag ett känt lågprisbolagsnäste med tågförbindelser till Boston, så det är nog framförallt de resenärerna man kommer vilja locka. Kul!

Providence är ju idag ett känt lågprisbolagsnäste med tågförbindelser till Boston, så det är nog framförallt de resenärerna man kommer vilja locka. Kul!

Det är dels Providence (såklart för Boston) o så Newburgh för NY.
De får gärna skapa en linje till Kanada istället, för min del :)

Det är dels Providence (såklart för Boston) o så Newburgh för NY.
De får gärna skapa en linje till Kanada istället, för min del :)

Kanada kommer säkert.

Men jag funderar på Newburgh. De måste ha fått en ganska sweet deal för att flyga dit. Flygplatsen har ju knappt en egen sida, och kollar man avgående flyg så räknas de ju på ena handens fingrar... Port Authority listar ju till och med fraktflygen... (Flight Information - Airports - The Port Authority of NY & NJ

Providence är ju redan ganska rejält stor, åtminstone i antal flyg som trafikerar.

Kanada kommer säkert.

Men jag funderar på Newburgh. De måste ha fått en ganska sweet deal för att flyga dit. Flygplatsen har ju knappt en egen sida, och kollar man avgående flyg så räknas de ju på ena handens fingrar... Port Authority listar ju till och med fraktflygen... (Flight Information - Airports - The Port Authority of NY & NJ

Providence är ju redan ganska rejält stor, åtminstone i antal flyg som trafikerar.

Antar att detta inte bara är en idé för point to point, utan att det är en del av den lågskostnadsallians men ämnar sätta upp på båda sidor av Atlanten. Förhandlingen med Ryanair sägs bli klar redan i Maj, och sedan är t.e.x Jetblue aktuella.

Jetblue har limiterade flygningar till Stewart, men detta skulle säkert kunna ändras. Måste ju vara smidigt att göra immigration på Stewart om man ska vidare (?)
Bor man t.e.x i Louiseville och ska till Europa...

Toppen