Senaste nytt

Norwegian startar linje till/från Skellefteå

Äntligen !!
SAS är dyra idag jämfört med från Luleå och Umeå. Då jag bytt till M&M spelar det mindre roll hur jag väljer billig eco SFT-ARN.
Plusbiljetten ger dock 1500 miles och kan kosta 2000:-, det är fortfarande hyfsat värde till M&M. Vi kommer att bo omväxlande i Stockholm och SFT så detta är goda nyheter om vi gör 20-30 t.o.r per år. Återstår att se hur prisstrukturen kommer att se ut i andra bokningsklasser än den billigaste.

Blir spännande att se hur denna linje kommer gå.
Skyways var ju tidigare på SFT men la ner.

Norwegians norrlandshistoria kan jag inte riktigt men ARN-OSD la de ner, tror även man la ner ARN-KRN men att man senare återupptog den och kör 1 tur per dag numera

Blir spännande att se hur denna linje kommer gå.
Skyways var ju tidigare på SFT men la ner.

Norwegians norrlandshistoria kan jag inte riktigt men ARN-OSD la de ner, tror även man la ner ARN-KRN men att man senare återupptog den och kör 1 tur per dag numera

Norwegian har ju en ganska stor fördel med sitt egna nät, vidare, från Arlanda.
Antar att detta nät bara kommer öka...
Finns det fler potentiella inrikeslinjer de kan flyga, eller tog det stopp med denna (?) :)

Nu antar jag att Norwegian konkurrerar ut några avgångar, så att det inte blir 8 totalt, men ändå bra förspänt :)

Bra med konkurrens för prissättningen, men vi kan hoppas att inte SAS helt behöver stryka på foten. Utan en alliansmedlem blir iaf några linjer mer svåråtkomliga (affärslinjer ARN-Tyskland t.e.x).

Jag kommer själv (eller kollegor) nyttja linjen då vi ha minst en kund i närområdet.

Jag håller med om att det finns en tydlig risk i att SAS att över tid minskar antalet avgångar. Att vara helt trogen Star Alliance blir då svårare, men å andra sidan krävs även idag separata biljetter vid vidare flyg från ARN med lufthansagruppen. Fler avgångar per dag är då en fördel oavsett bolag

Jag utgår från att DY kommer flyga 738, de har väl inget mindre i flottan? Kommer det verkligen finnas kundunderlag för detta?

Jag tror inte att underlaget räcker, kan sluta med 6 avgångar totalt, eller att sas sätter in mindre plan på fler avgångar.

SAS verkar i samband med Norwegians start lägga om tidtabellen så att dagens 06:30 avgång går 7:05 (för att matcha Norwegians 07:00?). Det blir sämre för oss som reser över dagen. Tror SAS har större chans att behålla affärsresenärerna om man ligger kvar 06:30 eller kör den ännu tidigare.

Toppen