Tommy Palomäki
Medlem
Hej,
jag kunde inte låta bli. Pratade med mor och far efter att hade själv landat med SK410 från CPH till ARN. Mina föräldrar undrade om jag skulle hjälpa de att leta biljetter till Teneriffa till hösten 2012. De vill åka till värmen för 2 veckor.
Kikade lite runt olika alternativ... Jag kollade på Norwegian hemsida enligt pappas önskemål. Vet inte vem har sagt och vad men han tyckte att det skulle vara roligt att prova de om jag skulle ordna att min bästa vän skulle jobba på samma avgång som mina föräldrar. DY annonserar i Finland att det ska vara kul och billigt att flyga med de. Jag vet inte hur billig är följande alternativ:
HEL-TFS / 14OCT12 / FullFlex 839€
TFS-HEL / 28OCT12 / FullFlex 836€
Alltså totalt 1675€!!! För detta pris får du inte ens gratis kaffe.
Jag sa till pappa att jag vägrar att hjälpa de om de vill flyga med Norwegian, tycker att det är inte värt att betala så mycket till DY. På grund av mina föräldrar är pensionärer som vill njuta av livet så de vill ha det lilla extra under deras resor i Europa. De vill boka om/avbokningsbara biljetter om något skulle hända så blir enkelt att göra en av- eller ombokning. Till slut blev det Finnair och Iberia kombination i Business för 1705€/person och de får 2 dagar i Madrid också... 
Summa summarum DY är inte alls billigt alltid.
PS: Flyget tar 6t 25min och detta pris, närmare 1000€ kanske till New York med Full Flex biljett.
jag kunde inte låta bli. Pratade med mor och far efter att hade själv landat med SK410 från CPH till ARN. Mina föräldrar undrade om jag skulle hjälpa de att leta biljetter till Teneriffa till hösten 2012. De vill åka till värmen för 2 veckor.
Kikade lite runt olika alternativ... Jag kollade på Norwegian hemsida enligt pappas önskemål. Vet inte vem har sagt och vad men han tyckte att det skulle vara roligt att prova de om jag skulle ordna att min bästa vän skulle jobba på samma avgång som mina föräldrar. DY annonserar i Finland att det ska vara kul och billigt att flyga med de. Jag vet inte hur billig är följande alternativ:
HEL-TFS / 14OCT12 / FullFlex 839€
TFS-HEL / 28OCT12 / FullFlex 836€
Alltså totalt 1675€!!! För detta pris får du inte ens gratis kaffe.
Summa summarum DY är inte alls billigt alltid.
PS: Flyget tar 6t 25min och detta pris, närmare 1000€ kanske till New York med Full Flex biljett.