Senaste nytt

Strawberry app

intuition

Medlem
Är det någon som hittar ett sätt att exportera poängtransaktioner efter att de ändrade hemsidan?

Tidigare kunde man relativt enkelt klicka ("se mer"?) upp transaktionslistan i ett separat fönster och välja typ 100 senaste. Efter viss städning kunde man lyfta in transaktionerna i excel och hålla koll där.
 
VARNING!

Då har det jag befarade skulle hända hänt. En avbokning som jag har gjort i appen har inte gått igenom. Står under "avbokat" men hotellet säger att det inte ser ut att vara avbokat i deras system. Som tur var upptäcktes det när jag fick "välkomstmejl" några dagar innan, så att det gick att lösa. Var en helt flexibel bokning, inte förbetald.
 

Mr Basic

Medlem
VARNING!

Då har det jag befarade skulle hända hänt. En avbokning som jag har gjort i appen har inte gått igenom. Står under "avbokat" men hotellet säger att det inte ser ut att vara avbokat i deras system. Som tur var upptäcktes det när jag fick "välkomstmejl" några dagar innan, så att det gick att lösa. Var en helt flexibel bokning, inte förbetald.
När man bokar av via hemsidan får man ju ett bekräftelse-mail, får man ingen form av bekräftelse när man bokar av via appen? :rolleyes:
 

intuition

Medlem
Spännande... Jag har en bokning som står som "No Show" i appen, trots att jag avbokat den. Har fått mailet "Din reservation har avbokats". Har inte heller blivit debiterad för vistelsen vad jag kan se.
 

Mr Basic

Medlem
Spännande... Jag har en bokning som står som "No Show" i appen, trots att jag avbokat den. Har fått mailet "Din reservation har avbokats". Har inte heller blivit debiterad för vistelsen vad jag kan se.
Minns du om du bokade av den via hemsida eller app?

Edit. Såg nu att det i appen finns [aktuella/tidigare/avbokade] bokningar där man får bekräftelse på avbokning. Frågan är ju vad som händer då bokningen saknas i appen öht?
 

intuition

Medlem
Minns du om du bokade av den via hemsida eller app?
...
Är inte säker, men det var i april och ev. fanns inte möjligheten att avboka i appen då. Dvs jag gjorde det nog från hemsidan.

...
Edit. Såg nu att det i appen finns [aktuella/tidigare/avbokade] bokningar där man får bekräftelse på avbokning. Frågan är ju vad som händer då bokningen saknas i appen öht?
Ett antal hotell har nog ett annan bokningssystem, de har inte varit med i appen tidigare heller. Däremot brukade man se alla bokningar på webben ("Min sida"), men det går inte längre eftersom webben nu använder samma logik som appen.
De bokningarna finns bara i bekräftelse-mailet, och där finns en direkt-länk att avboka. Man kan skapa en egen djup-länk, men man måste ha reservationsnumret då (INTE bokningsreferensen)

Kod:
https://www.nordicchoicehotels.se/bokningsdetaljer/?reservationId=NNNNNNN&surname=Xxxxxxx
 
Last edited:
Spännande... Jag har en bokning som står som "No Show" i appen, trots att jag avbokat den. Har fått mailet "Din reservation har avbokats". Har inte heller blivit debiterad för vistelsen vad jag kan se.
Nej, det har inte kommit bekräftelsemejl på avbokningar senaste 1-2 veckorna. Därför som jag förväntat mig att det skulle hända.
 

intuition

Medlem
Aha, du har rätt. Även för mig gäller att avbokningar den senaste tiden inte gett mail med avbokningsbekräftelse. De har däremot flyttats till fliken "Avbokade" i appen och har status avbokat.

Vid något tillfälle har avbokningen inte gått igenom, men då har jag fått felmeddelande i appen ("Tusan, något gick snett"). Har då startat om telefonen och appen och sedan kunnat avboka.
 
Toppen