Senaste nytt

Nordea Business Gold (Visa) - Tjänstereseförsäkring om ej resa bet. med kortet

Valley

Medlem
Någon som har någon idé om det är värt besväret att teckna den?

Situationen uppstått denna gång att uppdragsgivaren betalar resan. Men så såg jag att Nordeas Business Gold erbjuder möjligheten att teckna ett tillägg ifall man inte betalt med kortet.

Nu har jag ju i grunden även Trygg Hansas - Trygga Firman för ena bolaget. Och så finns även en i Länsförsäkringar för annat bolag.
Så det kanske är meningslöst.

Vad kostar försäkringen och hur ofta reser du? Jag vet att du skrev att du kör mycket, runt 5000 mil om året och en del av detta i Norge. Vad är det du vill försäkra bort?

Är det ett alternativ att skaffa Amex Platinum för deras reseförsäkring där kravet förvisso är att minst 75% av resan ska ha betalats med kortet och innefatta en flygning eller på förhand bokat boende. Om du bara tankar med kortet och tar ”resans kostnader” på det borde du rimligtvis därigenom vara täckt av en av de bästa reseförsäkringarna som finns.

Vad kostar försäkringen och hur ofta reser du? Jag vet att du skrev att du kör mycket, runt 5000 mil om året och en del av detta i Norge. Vad är det du vill försäkra bort?

Är det ett alternativ att skaffa Amex Platinum för deras reseförsäkring där kravet förvisso är att minst 75% av resan ska ha betalats med kortet och innefatta en flygning eller på förhand bokat boende. Om du bara tankar med kortet och tar ”resans kostnader” på det borde du rimligtvis därigenom vara täckt av en av de bästa reseförsäkringarna som finns.

Så länge jag själv styr resandet är det ju inga problem. Då fixar det sig med de kort jag har. Och bilresor + Amex har jag fått OK på att det täcks efter en uppkommen incident (tankat på Ax och betalat hotellrum med Ax).
Nu när kund ordnar resandet (flyg) så räcker det med att väskan försvinner för att man skall stå där med lång näsa. Händer en olycka och jag måste ha läkar- eller sjukhusvård viill jag veta att det går smidigt. Och händer det värsta vill jag veta att det finns något att hämta för övriga som lite plåster på såren.

Toppen