Senaste nytt

Noob på Star Alliance söker hjälp med EuroBonusresa till Bangkok

Henrik Reibom

Ny medlem
Hallå alla proffs (och ni andra).

Ny på forumet och kanske lägger detta på helt fel ställe, i så fall får någon adm gärna berätta vart man lägger sådant.

Tänkte dra iväg med frugan på en liten tur till Bangkok i oktober och vara borta 5, 6 nätter.

Har bokat massa 2-4-1 (amex-reward) tidigare, men bara med SAS. Efter att kikat på sidan lyckade bonusbokningar så insåg jag att jag har mycket att lära :)

Så, hur går jag tillväga med att lyckas boka

Sverige (gärna Sundsvall) - Bangkok (Business eller First) med avresa någon gång mellan den 8e och 16e Oktober, med hemresa 5, 6nätter senare. Vilket flygbolag erbjuder bäst business, respekive First inom *A och är Business i t.e.x. Lufthansa, bättre än i SAS (som jag åkt ett par gånger till USA)?

Om det inte finns någon tillgänglig resa (förstår att jag troligtvis är ute försent) så skulle ett par rader om hur man bör tänka, gå tillväga vara bra. Dessa rader finns säkert redan på forumet, men det är ju en djungel för en rookie som mig :)

Ha det bra !
 

Henrik Reibom

Ny medlem
OK, när du säger, kollade snabbt i telefonen, vart kollade du? :) är det de olika flygbolagen inom *A då eller är det någon annan sida du kikar på? Sen när man hittat datum ringer man Tallin, eller hur?
 

Canadien

Medlem
United.com har en sökmotor för poängresor, finns en tråd här på forumet som beskriver hur man använder den.

Men ring till Tallinn annars så hjälper de dig. Be dem söka First från Köpenhamn, London, Paris, Frankfurt, Munchen. Och inte bara direkt till Bangkok utan via Incheon, Singapore, Shanghai, o s v.
 

Henrik Reibom

Ny medlem
United.com har en sökmotor för poängresor, finns en tråd här på forumet som beskriver hur man använder den.

Men ring till Tallinn annars så hjälper de dig. Be dem söka First från Köpenhamn, London, Paris, Frankfurt, Munchen. Och inte bara direkt till Bangkok utan via Incheon, Singapore, Shanghai, o s v.

Jag antar att man inte kan be dem söka så man kan åka hela vägen från Sundsvall utan att det är från Arlanda som gäller när det är resor i First / Business man är ute efter?
 

bankb

Medlem
Jag antar att man inte kan be dem söka så man kan åka hela vägen från Sundsvall utan att det är från Arlanda som gäller när det är resor i First / Business man är ute efter?

Sök från Arlanda, sen när du bokar med Tallin finns det i princip alltid tillgänglighet med SAS inrikes för att ta dig till Arlanda. Kan bli lite längre väntan i Sthlm, men det är det kanske värt.

I värsta fall får du betala en Go biljett till Arlanda.
 
Toppen