Senaste nytt

No show-fråga

Soetflyg

Medlem
Jag har en bokning för mig, sambon och sonen med utresa måndag.

Om jag (sjuk) gör en no show på utresan:

1. Kan sambon och grabben flyga ut utan problem när det är jag som gjort bokningen?

2. Kan jag checka in som vanligt på hemresan om två veckor? Tänkte plocka en poängbiljett ner när jag blivit bättre.

Detta är revenue-biljetter för familjen.

Jag har en bokning för mig, sambon och sonen med utresa måndag.

Om jag (sjuk) gör en no show på utresan:

1. Kan sambon och grabben flyga ut utan problem när det är jag som gjort bokningen?

2. Kan jag checka in som vanligt på hemresan om två veckor? Tänkte plocka en poängbiljett ner när jag blivit bättre.

Detta är revenue-biljetter för familjen.
1:n är ok, men 2:n går inte.
Har du AMEX och kan du fixa en läkarintyg som säger att du inte bör flyga kan Amex försäkringen hjälpa. Har haft liknande situation och fick köpa ny biljett / ändra befintliga och få ersättning för ändringsavgifterna.

Tack snälla för svar. Jag har och betalade resan med SAS Amex Premium så det borde lösa sig att köpa en ny ToR för bara mig då. Får ringa Amex när supporten öppnar på måndag kl 09 då.

Om sambon och sonen tänker åka på måndag, medan du vill boka om dig till några dagar senare (förhoppningsvis betalad av försäkringen), då ska du ringa till SAS kundtjänst för att splitta bokningen i två.
Annars går det inte att boka om 1 av 3 resenärer.

Toppen