Tonton
Medlem
Hej!
Tontonpåtur går snart in på sin 30e dag, och jag börjar kika mot det nya året. Hur kan jag behålla mitt HHD så billigt och smidigt som möjligt?
Tänkte passa på att göra lite "mattress run" när jag ändå är ute på tur på billiga destinationer - och när det ändå ska maxas, så kan man väl ändå försöka optimera så bra man bara kan. (Läs: försöka leka smart)
Bokar man day room så får man 1 natt / 1 stay.
Bokar man day room (Hotell A) och Night (Hotell B) så får man 2 nätter / 2 stays.
Min fråga till Hiltonrävarna här på BC. Kan man optimera det så mycket så att man kan maxa in 9 nätter/9 stays på 5 nätter?
Se nedan graf.
Se nedan lite kommentarer från Flyertalk som gör mig lite osäker på konceptet:
Tontonpåtur går snart in på sin 30e dag, och jag börjar kika mot det nya året. Hur kan jag behålla mitt HHD så billigt och smidigt som möjligt?
Tänkte passa på att göra lite "mattress run" när jag ändå är ute på tur på billiga destinationer - och när det ändå ska maxas, så kan man väl ändå försöka optimera så bra man bara kan. (Läs: försöka leka smart)
Bokar man day room så får man 1 natt / 1 stay.
Bokar man day room (Hotell A) och Night (Hotell B) så får man 2 nätter / 2 stays.
Min fråga till Hiltonrävarna här på BC. Kan man optimera det så mycket så att man kan maxa in 9 nätter/9 stays på 5 nätter?
Se nedan graf.
Se nedan lite kommentarer från Flyertalk som gör mig lite osäker på konceptet:
Am I correct?
Hotel A (night), followed by Hotel A (day) - will only count as 1 stay / night
Hotel A (day), followed by Hotel A (night) - will count as 2 nights / 1 stay
Hotel A (night) followed by Hotel B (day) - will count as 2 nights / 2 stays
Hotel A (day) followed by Hotel B (night) - will count as 2 nights / 2 stays.
If you stay at a single property as a night stay followed by a day stay or vice versa in my experience you get 1 single stay and night credit.
If you stay in separate properties for your night and day stay then you get 2 stay/night credits. I did a bunch of day stays as part of my diamond requalification this year and am currently sitting on 30 stays and 30 nights.
This has included a night at hotel A followed by a day at hotel B (2 stays and nights).
Night at hotel A, Day at hotel B, night at hotel C (3 stays and nights).
Day at hotel A followed by night at hotel A (1 stay, 1 night).