Senaste nytt

Netflix offline ombord på SQ

Matore

Medlem
Försöker lösa hur jag kan kolla på Netflix offline på min laptop ombord på SQ.

Jag funderar på att fixa Chrome cast och på så sätt skicka från Iphone (där Netflix offline funkar) till laptop (min laptop har inte windows 10 som krävs för NF offline).
Det krävs ju då wifi som jag förstår för att köra Chrome cast. SQ erbjuder 100 MB tror jag. Antar att detta upplägg inte "äter" bytes men är det nån som vet?

Eller finns det någon annan kreativ ide? :)

Chrome cast kommer antagligen inte gå då det kommer tas från de 100 MB vilket räcker till cirka 15 min stream.
Det finns iphone till HDMI adapter, vet dock inte om detta går till HDMI ingången på din data då de normalt sett används till TV.

Chrome cast kommer antagligen inte gå då det kommer tas från de 100 MB vilket räcker till cirka 15 min stream.
Det finns iphone till HDMI adapter, vet dock inte om detta går till HDMI ingången på din data då de normalt sett används till TV.

Man kan ta med en wifirouter utan simkort så kan du koppla ihop flera enheter på det lokala nätverket bakom routern, behövs ingen internetanslutning.

Man kan ta med en wifirouter utan simkort så kan du koppla ihop flera enheter på det lokala nätverket bakom routern, behövs ingen internetanslutning.
Chromecast funkar väl dock inte utan internetanslutning. Det finns appar för att casta från en device till en annan på samma nät, men vad jag vet så kan tex Netflix appen inte göra det utan startar du cast så hämtar den det över nätet.

Chromecast funkar väl dock inte utan internetanslutning. Det finns appar för att casta från en device till en annan på samma nät, men vad jag vet så kan tex Netflix appen inte göra det utan startar du cast så hämtar den det över nätet.
Korrekt, Chromecast går ej, man måste streama från mobilen. Blir nog svårt med Netflix om det inte finns någon 3epart streamingapp man kan köra.

Köp en iPad är mitt förslag, bra att kolla på film på.

Toppen